Câteva cuvinte care schimbă ziua

Publicat pe Actualizat pe

dumnezeuSunt lucruri care, dacă le-am auzi ori le-am spune mai des, ar face adevărate minuni în viețile noastre și ale altora. Știu, ne dorim întâi să le auzim mai des, abia apoi să le spunem mai des, la rândul nostru. „Dacă par slab? dacă par ridicol? dacă pic de fraier? dacă par penibil? dacă râde lumea de mine?…” Și mai bine ținem pentru noi. Mai ales că unele lucruri „se subînțeleg, de ce să le spunem întruna? le știe deja.”

Psihologic, pentru latura noastră mental-emoțională, aceste expresii scurte înseamnă enorm, fie că suntem bărbați, fie că suntem femei; fie că suntem copii, fie că suntem adulți. Bărbații au des tendința să ascundă ceea ce simt sau chiar să nege din dorința de a nu părea slabi în ochii lumii, de a păstra acea imagine de bărbat alpha.

Doctorul Hew Len, un șaman hawaiian în același timp, a consacrat în anii trecuți 4 rânduri reunite în așa zisa tehnică de vindecare holistică „Ho’oponopono”. „Îmi pare rău, Te rog să mă ierți, Te iubesc, Mulțumesc!” De câte ori spui asta în fiecare zi celor de lângă tine? Sau crezi că n-ai nevoie, nu e necesar, nu se cade? Cu toții greșim, iar buna comunicare începe de la mine, nu de la celălalt. Chiar dacă el a greșit mai mult decât mine, hai să-mi cer eu primul scuze și să văd ce se întâmplă! O dată, de două ori… Nu reacționează așa cum m-aș fi așteptat la scuzele mele? Hai să mai treacă vreo câteva zile și mai vorbim. NU există să nu se întâmple nimic în mintea celuilalt dacă tu ți-ai cerut scuze în mod sincer! Pe bune: NU are cum să nu! Lucrând pe partea de hypno-coaching cu oamenii, primesc din plin un feedback senzațional de la fiecare client în parte!

Nu lăsa nimic la voia întâmplării în comunicare! Nu crede că persoana cealaltă își dă seama, că știe perfect ce-ai vrut să spui, că știe foarte bine că o iubești sau că știe sigur că-ți este prietenul, colegul, colaboratorul de care ai nevoie. Spune-i! Și fii atent ce simți când ți se spune!

Spune-le mai des oamenilor de lângă tine aceste lucruri! Spune-le atunci când ei se așteaptă mai puțin să o faci! Spune-le ce am scris mai jos! Nu-s vorbele mele. Eu doar mă folosesc de ele, ca și tine.

thankyou

Îmi pare rau! Te rog sa ma ierti!

Cred în tine!

Te înteleg!

Sunt mândru de tine!

Te iubesc!

Pot sa te ajut cu ceva?

Multumesc!

Încearcă să uiți puțin câte puțin de acel „ți-am zis eu?”, de „eram sigur!”, de „ascultă-mă pe mine, că știu mai bine decât tine!”. Nimănui nu-i place să fie pus în inferioritate, chiar dacă tu știi, te pricepi mai bine decât ceilalți.

Mulțumește chiar dacă celălalt are impresia că nu ai pentru ce. Pentru că ți-a oferit o lecție de viață, de exemplu.

Ți-ai pus vreodată întrebarea din fotografie? Dacă nu-ți place ideea de Dumnezeu, înlocuiește cu Universul, cu Natura, cu Viața, cu Tine însuți. Eu iubesc ideea de Dumnezeu, chiar dacă știu că el nu e un bătrân cu barba albă, cu care să stau într-o zi la o bere. E Universul inteligent, cu toată energia lui subtilă de care vorbește fizica cuantică.

20 de gânduri despre „Câteva cuvinte care schimbă ziua

    Mala a spus:
    Mai 31, 2014 la 6:10 pm

    Mă bucur că te-am cunoscut, Doc.

      drstoica a răspuns:
      Mai 31, 2014 la 6:43 pm

      Bineînțeles că bucuria e reciprocă! La mulți ani! 🙂

    OrhiKamyDeea a spus:
    Mai 31, 2014 la 7:10 pm

    Mi-a fost dor, cu adevarat, de un asemenea articol 🙂

      drstoica a răspuns:
      Mai 31, 2014 la 7:17 pm

      Mulțumesc. L-am adus. 🙂

        OrhiKamyDeea a spus:
        Mai 31, 2014 la 7:21 pm

        L-ai ,,dospit,, cam mult timp, am avut ceva de asteptat 🙂

          drstoica a răspuns:
          Mai 31, 2014 la 7:41 pm

          da’ merită banii, nu? 🙂

    Dianette a spus:
    Mai 31, 2014 la 7:59 pm

    Nimic. Sincer.

    În altă ordine de idei… nu spun. Ştii de ce? Am impresia că creez… ahhh impresii greşite… My bad…

      Irina A. a spus:
      Mai 31, 2014 la 8:34 pm

      Cand spui ceva din tot sufletul, nu va fi loc de indoiala. 🙂

        Dianette a spus:
        Mai 31, 2014 la 8:44 pm

        Uite că e! Sunt obişnuită să-mi fie puse la îndoială sincerităţile…
        🙂

      drstoica a răspuns:
      Mai 31, 2014 la 8:35 pm

      ce ar trebui să înțeleg eu de-aici? tu ce ai înțelege? 🙂

    Irina A. a spus:
    Mai 31, 2014 la 8:40 pm

    Mai, Cata! Mi-a mers la suflet si articolul asta. Chiar mi-au dat lacrimile 🙂 Eu spun des aceste cuvinte si le simt. Le spun atat oamenilor cat si mie. 🙂 Cand le spun, parca se topeste ceva in sufletul meu. Simt o bucurie si o recunostinta imensa care topeste tot ce e rau in mine si aduce tot ce e bun la suprafata. Este minunat! Iti multumesc ca mi-ai reamintit! 🙂 You are amazing, gorgeous, special! 😉 thank you, thank you, thank you!

      drstoica a răspuns:
      Mai 31, 2014 la 8:58 pm

      Îți mulțumesc și eu la fel de mult! Am să postez și eu filmulețul acela plin de zâmbete, aici, pe blog.
      Eu cred că oamenii sunt cu toții minunați. Dar le e frică, le e rușine să arate. Am avut astăzi o zi plină, plină de lecții foarte frumoase! Abia acum îmi dau seama. 🙂

        Irina a spus:
        Mai 31, 2014 la 9:06 pm

        Ma bucur mult ca ti-a placut filmuletul si c-o sa-l postezi! Este locul potrivit pentru el. 🙂 Mi-era teama c-o sa-l ratezi.
        Asa este, oamenilor le este teama, rusine sa arate. Eu am mai indraznit, din cand in cand, sa spun unor doamne (cliente) pe care le vedeam pentru prima data, cat sunt de deosebite si am avut parte de reactii neasteptat de frumoase din partea lor. 🙂 Mi-a fost putin teama la inceput dar am vazut ca a meritat. 🙂

          drstoica a răspuns:
          Mai 31, 2014 la 9:17 pm

          E fantastic filmulețul! Mi-a făcut seara, mulțumesc!!! 🙂

    Dianette a spus:
    Mai 31, 2014 la 8:42 pm

    Tu? Nimic. 🙂 Răspunsesem întrebării din fotografie… Nu am mulţumit azi… pentru nimic… deci…

    Nu ştiu de ce le iei cum le iei… Sunt incoerentă (they all must know what I mean) :))… Nu întotdeauna…

      drstoica a răspuns:
      Mai 31, 2014 la 8:59 pm

      Cum le iau?! Tocmai ce te întrebam cu ar trebui să le iau. 🙂 Nu fac presupuneri inutile. Întreb dacă vreau să aflu. 🙂

        Dianette a spus:
        Mai 31, 2014 la 9:06 pm

        Nu am vrut să mă lungesc… DACĂ le iei cum cred eu (?!) că le iei… ok?
        Ahhh iar nu ne-nţelegem… :)) Nu contează. E… cum e… şi atât
        Ar trebui să le păstrez pentru mine.
        Important e… că textul”” a ajuns unde trebuie. Danke! O seară frumoasă!

          drstoica a răspuns:
          Mai 31, 2014 la 9:20 pm

          E important să comunicăm complet și corect, să nu lăsăm loc de interpretări. De ce să vreau să se subînțeleagă ori să se interpreteze? Niciodată altcineva nu va interpreta exact așa cum aș vrrea eu. De-aia scriam ce scriam mai sus. 🙂

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

