Django Unchained. Tarantino donează sânge. Din nou.

Publicat pe Actualizat pe

dj5E filmul pentru care, anul trecut, austriacul Cristoph Waltz și Tarantino au luat Oscar. Primul pentru rol secundar, al doilea pentru scenariu. DiCaprio e impecabil, așa cum s-a obișnuit în ultimii ani, deși nu joacă decât în a doua jumătate a filmului. Jamie Foxx e un altfel de Will Smith. Bun.

Durează aproape 3 ore. 165 de minute. Cam mult. N-am rezonat foarte bine cu acțiunea filmului. Ca de obicei, la Tarantino, e vorba de o măcelărie artistică, unde, de data asta, se tranșează albi, negri și cai. Se merge pe principiul: mă omori, te omor. Depinde cine pe cine apucă. Și crima se numește crimă doar atunci când o face personajul negativ. Altfel, e bravo.

Muzica e genială, ca de fiecare dată în producțiile lui Tarantino! Luis Bacalov a scris tema filmului și cea mai mare parte din coloana sonoră; dar, pe lângă el, se aude mult și Ennio Morricone. Plus Johnny Cash, Beethoven, James Brown, 2Pac… Tari!

Dr. King Schultz (Cristoph Waltz) e vânător de recompense, în 1868. Pe Django (Jamie Foxx) îl salvează din sclavie ca să-l ducă la trei frați, buni de recuperat vii sau morți. Django își are soția (Hildi) rămasă pe plantație. O negresă care vorbește germana. Povestea nu e una cu cine știe ce răsturnări de situație, cu surprize de să-ți crape creierii. Dar e foarte bine spusă până la capăt. Așa, cu răzbunare – literă de lege, cu organe împrăștiate peste tot, cum e ea. Montajul bizar, specific lui Tarantino, ajută mult.

dj1Amalgamul de caractere te împiedică să ghicești prea devreme detaliile finale ale poveștii.

Dr. Schultz: Esti sigur ca el e?

Django: Da.

Dr. Schultz: Categoric?

Django: Nu stiu.

Dr. Schultz: Cum poti fi sigur, dar nu si categoric în acelasi timp?

Django: Nu stiu ce înseamna categoric.

Și mă întorc la muzică. E belea!

Aș zice să-l vezi dacă nu ai făcut-o deja, înaintea mea.

Django: Hei, micuta aducatoare de necazuri!

Hildi: Hei, aducator de mari necazuri!

 

7 gânduri despre „Django Unchained. Tarantino donează sânge. Din nou.

    Mala a spus:
    Mai 20, 2014 la 3:34 pm

    Daaa…Îmi place Tarantino tocmai prin unicitatea gîndirii lui cinematografice. Un alt fel de-a face un film.

      drstoica a răspuns:
      Mai 20, 2014 la 4:17 pm

      Clar. I-am văzut toate filmele; artă! Chiar dacă sângeroasă, dar tot artă rămâne. 🙂

    Mirela a spus:
    Mai 20, 2014 la 5:07 pm

    Excelent film, desi nu e genul meu baia de sange de obicei…. dar aici am savurat fiecare minut. Sau ma rog, uneori privind printre zabrelele degetelor 😀 . Si habar n-am avut ca e mana lui Tarantino, iar la final, cand l-am vazut in cele cateva minute (face si el ca Hitchcock, se arata un pic prin filmele-i ) m-am luminat legat de ce vazusem 🙂 . Pulp Fiction e o alta capodopera de-a lui, nu ai cum sa nu-i iubesti filmele omului astuia. Fain film, Django, te unge pe suflet ca mai triumfa si dreptatea uneori !

      drstoica a răspuns:
      Mai 20, 2014 la 8:52 pm

      Da, Pulp Fiction rămâne reperul lui Tarantino (de acum 20 de ani). Și Kill Bill 1. Best of the best! 🙂
      E un tip cu adevărat făcut pentru film. Dar exact asta e pe undeva și hiba lui (din punctul meu de vedere): răzbunarea nu înseamnă că triumfă neapărat dreptatea. 🙂 Răzbunarea înseamnă că Y îi face lui X exact ce i-a făcut X lui Y sau chiar MAI MULT! Sub acoperirea că așa e normal, că trebuie făcută dreptate. Deși, cine spune cum arată dreptatea cu adevărat? Cine poate spune (100% obiectiv) dacă rușii au sau nu au dreptul să revendice estul Ucrainei. Citeam o chestie la un istoric foarte echilibrat: „Ucraina înseamnă mai mult pentru viitorul Rusiei decât înseamnă Scoția pentru viitorul Angliei”. ATÂT contează: din ce punct de vedere privești lucrurile. Fiindcă toți facem ceea ce facem în viețile noastre fiind siguri că avem dreptate. Păi, nu? Când spun ceea ce spun, cred că am dreptate. Când spui ceea ce spui, crezi că ai dreptate. Consensul nu face identice dreptățile noastre. Doar le aduce în echilibru…

        Mirela a spus:
        Mai 21, 2014 la 12:06 pm

        Fiecare face cum îi e lui bine. Sau cel puțin se simte bine pe moment. Se răcorește 🙂 .

    Irina a spus:
    Mai 20, 2014 la 5:13 pm

    Mi-a placut filmul. Dupa ce l-am vazut, m-am gandit cateva zile la el. 🙂

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

