Părerea mea, părerea ta

Publicat pe

daruriE mai greu să ai o părere proastă despre tine dacă ai făcut și faci bine altora. Nu altuia, ci altora! Cât mai multora! Când faci un bine dezinteresat, când dăruiești ceva cu drag, orice, RMN-ul dinamic arată clar că satisfacția mental-emoțională este mai mare decât atunci când primești. Poate părea ciudat, dar e realitatea curată.

Iar dacă simți că nu poți face bine decât cu anumite condiții, măcar nu face rău! Nu-i răni pe alții doar din orgoliu, din nevoia de superioritate, din „obligația” de a le răspunde la fel, din obișnuință. Fiindcă am ajuns să criticăm din obișnuință. Dar orice învăț are și dezvăț. Puțin câte puțin, până ajungi să descoperi că relațiile tale conflictuale chiar s-au împuținat. Că nu te mai interesează ce crede nu știu cine despre tine, ce-i face Gâdea lu’ Băsescu, ce șocant e că, în Vrancea, s-a produs un cutremur pe care nimeni nu l-a simțit, dar l-a văzut la televizor.

Nu îti vei schimba niciodata viata cu adevarat pâna ce nu schimbi în fiecare zi câte ceva la tine!

Dacă tu consideri că valorezi puțin, e imposibil ca ceilalți să creadă altceva! Încet-încet, le vei induce oamenilor acest crez, chiar dacă intenția ta este total opusă. Iar urmarea (ca într-un lanț trofic): valoarea pe care crezi că o ai este, de obicei, valoarea pe care ți-o dau ceilalți. Și îți va deveni imposibil să te ridici deasupra imaginii pe care o ai despre tine. Așadar, gândește mare și frumos, gândește blând și vindecător, gândește înainte, gândește la soluție, nu la problemă și la vinovați!

„Primul pas către schimbare este conștientizarea. Cel de-al doilea este acceptarea.” Nathaniel Branden, psihoterapeut și scriitor.

mediocrii

15 gânduri despre „Părerea mea, părerea ta

    Mirela a spus:
    Mai 15, 2014 la 12:27 pm

    Aproape de acord cu tine pe toată linia, cu excepția finalului. Și anume eu știu pe cineva care doar neagă, refuză și contestă și nu e deloc mediocru, ba dimpotrivă. Și știu și din cei care admiră , aprobă și încurajează și când e cazul, și când nu, și care sunt de o mediocritate totală, ca să zic așa. Scuze, dar chiar știu.

      drstoica a răspuns:
      Mai 15, 2014 la 2:21 pm

      Bineînțeles că poți să fii sau să nu fii de acord cu ceea ce scriu eu; nu am adevărul absolut.
      Nu e vorba de mediocritate intelectuală. Ci de mediocritate emoțională, socială, umană. Nu poți fi tot timpul nemulțumită de ceva, nu poți acuza tot timpul pe câte cineva de ceva, de orice, iar tu să fii echilibrată emoțional. E imposibil.
      Pe de altă parte, când vezi câte ceva frumos în orice situație, nu poți decât să-ți susții o stare de bine. Nu contează ce și cum văd eu, cum mi se pare mie. Ci ce și cum te simți tu. Pentru tine, contează întotdeauna întâi ce și cum simți Tu. Abia apoi, ce și cum simți se răsfrânge asupra celor din jur.

        Mirela a spus:
        Mai 15, 2014 la 4:39 pm

        Bine. Da, daca e vorba de mediocritate emotionala, e plina lumea de ea. Simulam si disimulam intr-o veselie, ca nu cumva sa „ne facem de ras” daca aratam ca suntem capabili de sentimente…. ca cica nu e bine asa

        Pe de alta parte te rog frumos sa-mi spui si mie cum poti sa-ti marchezi pozele pe blog, asa cum am vazut eu pe la tine. Era o optiune undeva, dar eu n-o mai gasesc. Multumesc anticipat, stiam eu ca esti un dragut 🙂

          drstoica a răspuns:
          Mai 15, 2014 la 5:06 pm

          Cum adică „să-mi marchez”? 🙂 Că nu înțeleg la ce te referi. Să le semnezi?

            Mirela a spus:
            Mai 15, 2014 la 5:08 pm

            Apare scris pe ele intr-un colt, ca o ceatza, numele blogului. La multa lume am vazut si vreau si eu 🙂

              drstoica a răspuns:
              Mai 15, 2014 la 5:15 pm

              Eu nu am așa ceva pe poze. Ale mele sunt semnate, pur și simplu, dar numai dacă pozele respective sunt făcute de mine. Nu cunosc opțiunea de care spui.

                Mirela a spus:
                Mai 15, 2014 la 5:21 pm

                Si cum le-ai semnat, ca sa apara Dr. Stoica pe ele ? Ca si eu am numai facute de mine, din care unele chiar vreau sa ramana doar ale mele chiar daca le pun pe blog, sa zicem, sau oriunde.

                  drstoica a răspuns:
                  Mai 15, 2014 la 8:00 pm

                  Mi-am desenat o siglă în photoshop și tot în photoshop aplic sigla de fiecare dată.

                    Mirela a spus:
                    Mai 15, 2014 la 8:14 pm

                    Cred totusi ca e o optiune pe aici prin setarile WordPress, daca o gasesc iti spun… e ceva simplu de tot, daca nu cumva au scos-o la ultima ~modernizare~. Dar o sa caut totusi. Multumesc de precizari 🙂

                      drstoica a răspuns:
                      Mai 15, 2014 la 8:39 pm

                      Cu mare plăcere. Baftă în căutări! 🙂

                      Mirela a spus:
                      Mai 16, 2014 la 8:19 pm

                      Nu gasesc nimic, nu stiu ce (mi s-a parut ca) am vazut pe tema asta, candva 😀 . Uf 🙂

    Dianette a spus:
    Mai 17, 2014 la 11:19 pm

    🙂

      drstoica a răspuns:
      Mai 17, 2014 la 11:33 pm

      da. 🙂

        Dianette a spus:
        Mai 17, 2014 la 11:42 pm

        da? n-am spus nimic. mi-a scapat doar… un zambet.

          drstoica a răspuns:
          Mai 18, 2014 la 12:38 am

          și mie la fel: mi-au scăpat un „da” și-un zâmbet. 🙂

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

