Hai, ia un gram de fericire de-aici! E gratis. :)

Publicat pe Actualizat pe

hapFiecare persoană pe care o vei întâlni astăzi, indiferent cum o vei considera tu – bună sau rea – va fi o lecție de învățat, va fi o poveste de împărtășit, va fi o dorință de împlinit. Să fii fericit nu e nevoie să lupți. Trebuie, mai degrabă, să-ți dai voie. Încearcă, măcar o dată pe zi, atunci când te afli într-o situație limită, conflictuală, neplăcută, încearcă să ierți ca și când nu ți s-ar întâmpla ție. I s-ar întâmpla unui străin. O data pe zi! Și vezi ce se întâmplă după.

Oamenilor le e greu sa fie fericiti pentru ca vad trecutul mai frumos decat a fost, vad prezentul mai rau decat este și viitorul mai dificil decat va fi. A spus-o Marcel Pagnol, fost scriitor, dramaturg și cineast francez.

E imposibil! zice, de regulă, mândria personală din mine.

E riscant! întărește, arogantă, experiența.

N-are niciun sens! apare și rațiunea cu părerea ei.

Încearcă!… șoptește inima. Iar tu rămâne să alegi. Viața, în sine, e o sumă de alegeri.

Unii dintre noi învață din greșelile pe care le fac alții. Ceilalți… trebuie să fim alții, n-avem încotro. 🙂

Când ți se pare că nu mai poți, ai dreptate, doar ți se pare. Strânge din dinți, înlocuiește nervii cu un zâmbet și mergi mai departe!

Am mai vorbit odată aici despre ce scriu în continuare. Atunci, era un test. Un test de viață, nu de joacă. El rămâne valabil în fiecare zi: mai devreme sau mai târziu, vei deveni cel cu care îti bei cafeaua. Cei cu care alegi ori accepți să intri cel mai des în contact. Contact fizic ori contact virtual, la televizor, în ziare, în filme… Așa că… fă tot posibilul să-ți bei cafeaua cu cel cu care vrei să semeni, nu cu cel cu care poți să plângi și să bârfești la nesfârșit.

hap2

 

32 de gânduri despre „Hai, ia un gram de fericire de-aici! E gratis. :)

    Mala a spus:
    Aprilie 25, 2014 la 12:44 pm

    E atît de bună cafeaua asta, Doc!
    Tu ai (cît de cît) idee cam ce înseamnă pentru cititori, tot materialul ăsta pe care-l publici pe blog ?

      drstoica a răspuns:
      Aprilie 25, 2014 la 1:35 pm

      Cred că tot atât de mult cât înseamnă și pentru mine.
      Mulțumesc, Mala. E o cafea de băut în serial. 🙂

    Diana a spus:
    Aprilie 25, 2014 la 2:01 pm

    Mi-a placut mult „Oamenilor le e greu sa fie fericiti pentru ca vad trecutul mai frumos decat a fost, vad prezentul mai rau decat este și viitorul mai dificil decat va fi”.

      drstoica a răspuns:
      Aprilie 25, 2014 la 3:04 pm

      Da, și mie îmi plac cuvintele omului. Sunt aduse de undeva din suflet…

    adelinailiescu a spus:
    Aprilie 25, 2014 la 3:17 pm

    Orice medicament se calculeaza in doze pe kilocorp. Asa ca mie, care am un corp mai „generos”, te rog sa-mi administrezi doua grame. :))

      drstoica a răspuns:
      Aprilie 25, 2014 la 3:47 pm

      Supradoză: 10 grame intravenos! 🙂 🙂

    Mirela a spus:
    Aprilie 25, 2014 la 8:20 pm

    E cu totul deosebita postarea ta de aici, nu stiu sa spun cum. E foarte intensa, si ideea, si poza de la final (cu tot cu citatul pe care il contine si care mi se pare ca un indemn de a lasa tavalugul sa vina peste tine, in sens bun…. ca un val de care nu te poti feri atunci cand vine vremea ei, fericirea asta 🙂 ) fac sa-ti dea o stare de bine la final, chiar daca esti realist (si chiar negativist poate) din fire. Iar un gram de obicei e foarte mult, cand e vorba de esente cum e fericirea. Multumesc si eu pentru doza de azi ! 🙂

      drstoica a răspuns:
      Aprilie 25, 2014 la 9:35 pm

      Îți mulțumesc și eu, Mirela! Și nu mulțumesc niciodată doar ca să fie celălalt satisfăcut. Ci pentru că așa mă simt bine: să mulțumesc, să simt că într-adevăr comunicăm, că facem declicuri în mințile noastre, care duc la „mai bine” în propriile vieți.
      Mirela, în orice moment, un om care se simte rău are șansa reală de a se simți bine; iar un om care se simte bine are șansa să se simtă și mai bine. Trebuie doar să aplicăm corect legea fizică universală a cauzei și a efectului.
      Cu mare plăcere! 🙂

        Mirela a spus:
        Aprilie 26, 2014 la 10:04 am

        Suna intr-un mare fel” … through doors we don’t even remember leaving open”, parca iti pune un nod in gat. Mie, cel putin 🙂 .

          drstoica a răspuns:
          Aprilie 26, 2014 la 2:51 pm

          Dar e un nod care face bine, în ultimă instanță, da? 🙂

            Mirela a spus:
            Aprilie 26, 2014 la 5:07 pm

            Nu stiu daca face bine, ca iti da o unda de speranta care, neavand corespondent in realitate intr-un anume timp, mai rau face 😛 . Stiu ca o sa ma combati acum, dar tot am zis-o 😆

              drstoica a răspuns:
              Aprilie 26, 2014 la 7:14 pm

              Nu te combat. 🙂 Face exact ceea ce se așteaptă fiecare să facă. Aici e secretul schimbării, al devenirii, al evoluției. Vrei mai bine, crezi și acționezi mai bine, începând de ACUM. Vrei la fel, speri și nu acționezi. Sau speri și acționezi de mâine, de luni, de la întâi mai. 🙂

    ane a spus:
    Aprilie 26, 2014 la 4:05 pm

    Am luat un gram! 🙂 .Trairile noastre sunt relative, precum timpul si spatiul. Nu trebuie sa asteptam evenimente majore sa fim fericiti, ele sunt putine. Lucrurile simple le întâlnim a tot pasul.
    Zâmbiti cât mai des! 🙂

    Dianette a spus:
    Aprilie 26, 2014 la 7:24 pm

    Esti minunat… uneori.. mereu? 😉

      drstoica a răspuns:
      Aprilie 26, 2014 la 7:37 pm

      Uf, m-am cam înroșit… 🙂 Mulțumesc la fel. 🙂

        Dianette a spus:
        Aprilie 26, 2014 la 8:15 pm

        😉 Ei…

          drstoica a răspuns:
          Aprilie 26, 2014 la 8:36 pm

          Care ei?! 🙂

            Dianette a spus:
            Aprilie 26, 2014 la 8:58 pm

            E…hehei… te şmechereşti :-p

              drstoica a răspuns:
              Aprilie 26, 2014 la 9:57 pm

              Dacă vrei, hai să ne șmecherim împreună! 🙂

                Dianette a spus:
                Aprilie 26, 2014 la 10:24 pm

                Cum? Stai sa caut mastile… :)))

                  drstoica a răspuns:
                  Aprilie 26, 2014 la 11:16 pm

                  Fără măști, fără nimic, în pielea goală. :))

                    Dianette a spus:
                    Aprilie 26, 2014 la 11:27 pm

                    :)))) Te-ai sclintit… Vai cum rad
                    … o fi de la oboseala…? ori de la vin?… ori… de la… Catalin? :p

                      drstoica a răspuns:
                      Aprilie 26, 2014 la 11:40 pm

                      Eram și înainte, mi-a povestit maică-mea. :))
                      Poate fi de la orice, bine să fie! 🙂

                    Dianette a spus:
                    Aprilie 26, 2014 la 11:44 pm

                    Cum erai?! Gol? :)))

                      drstoica a răspuns:
                      Aprilie 26, 2014 la 11:57 pm

                      Da’ tu crezi că m-am născut altfel? :))

                    Dianette a spus:
                    Aprilie 27, 2014 la 12:07 am

                    Just! Sclintit! :)))
                    Glumesc… Cata… si rad… si… caut a scrie ceva… ca nu am somn…
                    Ahhh zapacit mai esti… e de bine… 😉

                      drstoica a răspuns:
                      Aprilie 27, 2014 la 10:56 am

                      Dormi? 🙂 Dormi că te trezesc eu când îmi mai vine ceva de bine. 🙂

                    Dianette a spus:
                    Aprilie 27, 2014 la 11:12 am

                    Nu mai dorm de la 4…
                    🙂

                      drstoica a răspuns:
                      Aprilie 27, 2014 la 11:16 am

                      Eu dorm în fiecare noapte la 5. La etajul 5. 🙂

                    Dianette a spus:
                    Aprilie 27, 2014 la 11:29 am

                    Haha! Te-am complimentat ieri destul… Acum… nu mai zic nimic. Zambesc… printre randuri 😉

                      drstoica a răspuns:
                      Aprilie 27, 2014 la 11:39 am

                      Dau rândurile la o parte și ce să vezi? O cultură sănătoasă de zâmbete senine, de-ți vine să le culegi și să le iei acasă! 🙂

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

