Norocul meu

Publicat pe

good-luckÎmi închipui sincer ce norocos pot fi că m-am născut aici și nu acolo!

Îmi închipui cum ar fi să am într-adevăr probleme majore de viață! Ca ei.

Îmi închipui că pot fi mai bun, chiar dacă societatea m-a obișnuit să judec, să critic, să acuz, să mă aflu într-o permanentă competiție prost înțeleasă cu ceilalți, dar mai puțin cu mine însumi!

Eu, unul, am fost mereu recunoscător că trăiesc în România. Nu e nici vrăjeală, nici patriotism. E o constatare, care pentru mine are valoare de realitate, de adevăr.

„Cine nu știe să se bucure de noroc atunci când îl trăiește nu are dreptul să se plângă atunci când norocul îl părăsește.” Miguel de Cervantes

Vezi doar (în filmulețul de mai jos) ce înseamnă bucuria unui copil pentru o cană cu apă curată…

6 gânduri despre „Norocul meu

    dunia a spus:
    Aprilie 16, 2014 la 10:52 am

    Și eu cu tine, și eu mă bucur că m-am născut în România. 🙂

      drstoica a răspuns:
      Aprilie 16, 2014 la 11:53 am

      Călătorim, călătorim, dar tot aici ne întoarcem. 🙂

    Mala a spus:
    Aprilie 16, 2014 la 2:03 pm

    Mă bucur enorm dintr-un punct de vedere: că sunt femeie în Europa zilei de azi, în România, ca nu trăiesc nici eu şi nici fiica mea sub teroarea FGM-ului impus de tradiţii stupide şi idioate. Mă bucur că am propria-mi libertate neîngrădită de moşteniri culturale sau spirituale.

      drstoica a răspuns:
      Aprilie 16, 2014 la 7:00 pm

      Lucruri de care chiar merită să ne bucurăm!

    erys a spus:
    Aprilie 16, 2014 la 11:17 pm

    ma bucur in fiecare zi de lucrurile care ma fac sa ma bucur si nu ma bucur de ceea ce nu-mi poate aduce bucurie. ma bucur ca m-am nascut intr-o tara binecuvantata cu multe lucruri bune si frumoase si cu oameni extraordinari si sunt trista pentru ceea ce au reusit sa faca unii din toata aceasta minune…simt ca am dreptul sa spun „ca norocul m-a parasit”.
    altfel, stii cum se mai spune, ca intotdeauna cand te bantuie deznadejdea, nefericirea, nemultumirea, incearca si compara-te cu altii. vei gasi intotdeauna ca altcineva e mult mai nefericit, mai sarac, mai nedreptatit, mai lipsit de noroc decat tine…
    daca marile puteri financiare de pe acest pamant nu ar fi atat de ocupate cu crearea de confuzie, distrugere, iscarea de razboaie, inmultit bani, manipulare, sunt sigura ca s-ar fi putut face mai demult ceva pentru ca toti oamenii de pe aceasta planeta sa nu cunoasca foamea, setea, umilinta, teroarea.
    lucrurile sunt mai grave, mai serioase decat par si eu chiar nu le pot lua ca pe niste simple imagini sau ca pe niste vesti rupte de contextul in care traim.
    zambia e de multa vreme un punct de atractie turistica si un loc pentru speculatii imobiliare. de ce asa de tarziu au acesti oameni posibilitatea sa bea apa curata? intreb si eu.
    si mai intreb de exemplu, de ce in romania de azi apa potabila din unele zone vestice contine arsen care se stie poate genera cancer? cum se simt oare oamenii de-acolo care sunt nevoiti sa bea apa aceea (ca poate n-au bani sa cumpere apa imbuteliata)? norocosi sau nenorocosi?
    si ca ei, sunt multi. nu in africa, africa e departe. chiar acasa la noi.

      drstoica a răspuns:
      Aprilie 17, 2014 la 11:27 am

      Ce să zic, Ery… Marile puteri rămân marile puteri. Au existat întotdeauna, niciodată n-a fost mai grav sau mai puțin grav în istorie. Doar percepția noastră se schimbă.
      Eu mă bucur foarte tare că oamenii ăia au acum și ei posibilitatea să bea apă curată. N-aș schimba și câștiga nimic dacă m-aș tot gândi la „de ce abia acum?”. E bucuria momentului prezent. Doar el există cu adevărat, doar asupra lui putem acționa.
      Despre situația ultimă de care vorbești… mi-e greu să am o părere. Unele lucruri chiar depășesc capacitatea mea de înțelegere…

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

