Zi: aprilie 4, 2014

Cronica frumuseții Ei

Publicat pe Actualizat pe

lvCând vrei cu adevărat să mergi mai departe ca și când nimic nu s-ar fi întâmplat, trebuie doar să-ți dai voie, să ridici piciorul de pe frâna vieții, să vezi ce ai și nu doar ceea ce NU ai. Să înțelegi doar că ți s-a dat un alt drum decât cel pe care merg cei mai mulți. Ești special.

„Laura Văleanu, tînără schioare română. Și-a pierdut piciorul drept într-un accident de motocicletă la șaisprezece ani. Vă dați seama? La șaisprezece ani! Ea nu s-a refugiat, cum am fi facut noi, cei care nu suntem campioni, în deznadejde, ea si-a înfrînt destinul, trăiește la München, urmeză facultatea de Medicină, a reprezentat România la două ediții ale Jocurilor Paralimpice, cu o forță pe care metaforele nu pot și nu e bine să o reproducă.” Citește în continuare »

Alice, mintea ta subconștientă

Publicat pe

alice1Andreotti mi-a reamintit aici, cu niște luni în urmă (și-i mulțumesc), câteva citate din Alice în Țara Minunilor. Și pentru că am descoperit de multe ori ceea ce eu însumi gândeam, dar preferam să cred că sunt prostii, mă tot întorc la cartea lui Lewis Carroll ca la fântâna cu apă vie.  Scriitorul ăsta a fost unul dintre pionierii nenumiți (și fără să știe) ai programării neurolingvistice. Un tip care a pus, printre primii, bazele structurării gândirii umane (dorințe, emoții, convingeri, așteptări, împliniri), astfel încât să învățăm cum să ne descoperim pe noi înșine în dorința de a fi fericiți, de a reuși în viață. De a fi, de a face, de a avea ceea ce vrem să fim, să facem, să avem. Citește în continuare »