Uită-te la ea! Puterea minții, nelimitată!

Publicat pe

msDe ce crezi că poate face ceea ce face: pentru că e foarte îndemânatică, talentată ori pentru că are o fantastică stăpânire de sine, o uimitoare capacitate de concentrare?

Un pictor pictează bine pentru că îi merge mâna sau mintea? Un ciclist de ce câștigă Turul Franței: pentru că are picioare sănătoase ori pentru că are o minte foarte ordonată? Un karatist cum de sparge 10 cărămizi suprapuse: fiindcă e plin de mușchi ori pentru că are un autocontrol excelent?

Absolut tot ceea ce gândim, spunem, facem se bazează pe educarea autocontrolului, pe concentrarea în interior și nu pe exterior, nu pe alții, nu pe ceea ce nu ne iese așa cum am vrea. Chestia cu „nu pot” e doar o scuză ca să nu începem reeducarea minții; efortul pare prea mare, preferăm nervii, stresul, suferința, nefericirea…

Uită-te puțin la femeia asta! Cum crezi că este ea, ca om, în viața cotidiană? Ghicești răspunsul, nu? 🙂

31 de gânduri despre „Uită-te la ea! Puterea minții, nelimitată!

    Dan a spus:
    Aprilie 1, 2014 la 11:56 am

    Pe cuvântul meu că nu sunt curios … 😛

      drstoica a răspuns:
      Aprilie 1, 2014 la 12:45 pm

      Sau nu vrei să recunoști? 🙂

        Dan a spus:
        Aprilie 1, 2014 la 12:47 pm

        Nu, chiar nu. Genul ăsta de performanţe mă sperie. Ştii probabil serialul *Lie to me*. Eee ? cum ţi-ar fi să trăieşti cu unul ca ăla în fiecare zi ?

          drstoica a răspuns:
          Aprilie 1, 2014 la 12:59 pm

          :)) Recunosc că mie mi-ar plăcea o japoneză care să mă surprindă în fiecare zi cu ceva. :))

            Dan a spus:
            Aprilie 1, 2014 la 1:03 pm

            Nu-s tocmai o naţie recunoscută pentru inventivitate domestică ci mai degrabă pentru tradiţionalism tenace şi stăruitor.

              drstoica a răspuns:
              Aprilie 1, 2014 la 1:17 pm

              Încercarea moarte n-are. 🙂

    iluminisme a spus:
    Aprilie 1, 2014 la 2:43 pm

    nu cred ca am mai stat de multa vreme nemiscata, pentru 7 minute, trebuie sa recunosc, te lasa fara cuvinte asemenea performante!

      drstoica a răspuns:
      Aprilie 1, 2014 la 3:41 pm

      Îți dai seama la ce atenție concentrată te provoacă fiind acolo, în sală, în fața ei?

        iluminisme a spus:
        Aprilie 1, 2014 la 3:44 pm

        Ramai gura casca…

    july a spus:
    Aprilie 1, 2014 la 3:56 pm

    concentrare, exercitiu, simtul armoniei si echilibru mental .

      drstoica a răspuns:
      Aprilie 1, 2014 la 4:53 pm

      Numa’ lucruri bune. 🙂

    florentin a spus:
    Aprilie 1, 2014 la 4:17 pm

    e o performanta, daca ar fi si asa acasa:)))

      drstoica a răspuns:
      Aprilie 1, 2014 la 4:55 pm

      Și dacă și el ar fi… :))

    axasport a spus:
    Aprilie 1, 2014 la 4:18 pm

    am ramas mut:))

      drstoica a răspuns:
      Aprilie 1, 2014 la 4:55 pm

      Eu încă vorbesc, da’mi place. :))

    ane a spus:
    Aprilie 1, 2014 la 9:39 pm

    Am apreciat, dar ceva util, spre folosul oamenilor, nu ar fi mai interesant?

      drstoica a răspuns:
      Aprilie 1, 2014 la 10:06 pm

      Eu cred că ea se comportă cu oamenii inclusiv în folosul lor. Cred că e mare lucru să cunoști, să interacționezi cu cineva ca ea.

    incredibleyoung a spus:
    Aprilie 3, 2014 la 10:33 am

    Nu mai am cuvinte…cata stapanire de sine , cat echilibru…da…ca sa ajungi sa faci lucruri minunate..”.imposibile pentru altii”…e nevoie de o evolutie frumoasa…:) Calm, mult calm si rabdare.Asta am uitat noi oamenii ? Hm…s-ar putea.Foarte frumos.

      drstoica a răspuns:
      Aprilie 3, 2014 la 11:48 am

      Îți dai seama ce om echilibrat este în general. Un sport, o artă asta menire ar avea-o: să te aducă pe cea mai potrivită linie de plutire. Dar sportul a degenerat trist în ultimii ani… Eu prefer să iau drept model ceea ce văd la ea și să descopăr cum pot transpune așa ceva în viața mea.

    Cuvânta a spus:
    Aprilie 3, 2014 la 11:38 am

    In primul rand are o sanatate f buna pt varsta ei si un fizic deosebit. Adica femeia se ingrijeste, nu gluma. In al doilea rand, fii sigur ca a repetat cu aceleasi fasiute de lem pana i-a iesit. Echilibru, coordonare motorie, precizie, sunt aptitudini care se dobandesc cu varsta, exercitiul si probabil un pic de lipici pe frunza aiaa alba :)))
    Dar recunosc ca o invidiez pt cum arata.

      drstoica a răspuns:
      Aprilie 3, 2014 la 11:50 am

      Nu așa am vrea să îmbătrânim și noi? 🙂 Știi cum e: fericirea e drumul, nu destinația. 🙂

    inda of wind a spus:
    Aprilie 3, 2014 la 12:09 pm

    Tu spui ca e puterea mintii? 🙂

      drstoica a răspuns:
      Aprilie 3, 2014 la 1:06 pm

      În proporție de 90%, deși n-aș vrea să mă hazardez în cifre exacte. 🙂 Reușește ceea ce reușește nu pentru că exersează treaba aia în fiecare zi, ci pentru că așa a devenit ea în fiecare zi și, la activitățile curente, a mai adăugat una. 🙂

        inda of wind a spus:
        Aprilie 3, 2014 la 7:11 pm

        Care dintre minti? Poti sa detaliezi putin?
        Sunt convinsa ca nu face calcule super complicate si masuratori microscopice:)

          drstoica a răspuns:
          Aprilie 3, 2014 la 7:44 pm

          În cazul ăsta vorbim de o singură minte, ca întreg. E contribuția conștientă (voința, determinarea, perseverența), dar și subconștientă a minții umane (emoția plăcută, inedită a participării). Ea a ales cumva, a visat și a fost sigură că va putea să facă treaba din filmuleț. Se întâmplă, însă, ca oricare dintre noi să reușească ceva despre care alții se miră, întrebându-se cum oare putem.
          Dacă ți-aș spune că vei alerga la un maraton în toamna care vine, ai avea de ales: să nu mă crezi = să nu-ți dorești = să uiți a doua zi după ce ți-am spus… ori să zici „wow!”, să-ți faci planuri, să vizualizezi în fel și fel de flashuri mental-emoționale bucuria alergării și să te apuci de alergat. Nu îți vei face probleme în legătură cu lungimea pașilor, cu nivelul de încordare a mușchilor gambei sau cu altele de genul. Pentru că știi deja: de astea se va ocupa mintea subconștientă în mod automat, va regla totul pentru tine. Și te trezești în toamnă că alergi 40 de kilometri, deși cei din jur îți ziceau că va fi foarte greu.
          Cunosc un tip căruia nici prin cap nu-i trecuse vreodată așa ceva, cu sticla de bere , seara, la piciorul patului, în fața televizorului, corporatist cu funcție și luat la mișto atunci când, brusc, contrar pasiunilor sale obișnuite, și-a anunțat colegii: „peste 3-4 luni, voi alerga la maraton”. Acum, aleargă prin toată lumea la maratoane și ultramaratoane (80 de km) în scopuri exclusiv umanitare. A intrat în Cartea Recordurilor, fiind singurul om care a alergat până acum la 4 maratoane și 4 ultramaratoane reprezentative pe 4 continente diferite. Și care a alergat la Polul Nord. Și care multe a mai făcut, având satisfacția imensă de a ajuta. E un tip care a cântat în trupa Gaz pe Foc, dar pe care, astăzi, mulți nu-l mai recunosc. Îmi scot pălăria în fața lui chiar și fără să știe. 🙂
          Vorbim aici de echilibru.

            inda of wind a spus:
            Aprilie 3, 2014 la 7:59 pm

            Multumesc! Imi doream sa aud explicatia in varianta masculina. Tu ai facut-o in ambele feluri. In varianta feminina traducerea era foarte scurta : ea a visat si pe urma s-a intamplat 🙂

              drstoica a răspuns:
              Aprilie 3, 2014 la 8:06 pm

              Oare? 🙂 Bărbatul e cel setat mai mult pe obiectiv, în timp ce femeia e mai setată pe relații. Sunt niște caracteristici principale ale bărbatului și femeii în toate aspectele vieții.

                inda of wind a spus:
                Aprilie 3, 2014 la 8:14 pm

                De fapt ma refeream la polaritati, feminina si masculina, nu la barbat si la femeie, doar ca n-am fost indeajuns de de explicita.
                a simti – a gandi 🙂

    Bursucel a spus:
    Aprilie 3, 2014 la 10:48 pm

    O să mustăcești poate, dar de fiecare dată când munca mea de Sisif îmi epuizează răbdarea, mi-amintesc de Femeia asta… 🙂

      drstoica a răspuns:
      Aprilie 3, 2014 la 11:12 pm

      Nu mustăcesc; am și eu ancorele mele de revitalizare, de reechilibrare. 🙂 Toți suntem plini de ancore. Doar că unii le activează pe-astea susținătoare, alții le activează pe cele care-i îngroapă de tot în supărarea lor. 🙂

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

