Ai grijă ce-ți dorești, că…

Publicat pe Actualizat pe

tgwM-am întâlnit din nou cu Mulla Nasrudin 🙂 , v-am mai povestit de el aici.

A trecut pe la mine, am băut o bere și s-a așezat 5 minute la calculator. Se tot uita după fata visurilor lui, o caută pe unde-apucă. Și i-a cerut calculatorului să-i găsească o tovarășă perfectă de viață. “Vreau o fată micuță și grațioasă, cu pielea catifelată, cu mersul ușor legănat, căreia să-i placă sporturile nautice și activitățile de grup.”

“Ok, i-a răspuns calculatorul. Atunci, căsătorește-te cu un pinguin.” 🙂

A iubi înseamnă a primi în viața ta pe un “altul” așa cum ți l-ai dorit, dar respectând felul său de a fi, cu diversitatea sa emoțională, cu defectele sale mai mult sau mai puțin vizibile de la început… Nu copia un vis învățat din cărți, de la alții… În basme, Făt-Frumos se luptă cu Zmeul pentru a o salva pe Ileana Cosânzeana. Dar nu scrie nicăieri că Zmeul îi face ceva rău tipei. 🙂 Și atunci, de ce o salvează Făt-Frumos?!? A, pentru că i-a promis împăratul juma’ de împărăție, plus mâna gagicii. Apoi, are loc acțiunea propriu-zisă de salvare. Se rezolvă, începe nunta și… „și au trăit fericiți până la adânci bătrâneți, iar nunta lor poate nici azi nu s-a terminat”. Omisiuni deliberate: mici neînțelegeri pe parcurs, acceptarea celuilalt așa cum e el, copii care le deturnează puțin drumurile visate inițial, greutăți care apar chiar și la cei mai bogați dintre bogați, egalitatea între sexe… Asta nu învață micii ascultători de basme și, mai târziu, nu știu deloc cum să reacționeze puși în fața faptelor respective. Își iau jucăriile și pleacă brusc ori se lasă învinși de o depresie despre care nu auziseră niciodată nimic.

În povești, găsim două aspecte principale: frică și frumusețe absolută, plus tinerețe fără bătrânețe. E ca și cu sexul: părinții nu învață cum să le explice copiilor niște treburi la vremea cuvenită, așa că mai bine le ascund. Dar o să reiau puțin, într-o postare viitoare, subiectul despre povești, despre cum arătau ele în varianta pur populară, despre cum le-au transformat frații Grimm și despre ce influență au ele asupra omuleților. Dai într-un loc și crapă într-altul. 🙂 De-aia e bine să învățăm tot timpul, să ne corectăm și să evoluăm, chiar dacă am terminat liceele, facultățile, doctoratele… Astea nu reprezintă, de regulă, școala vieții.

Soțul perfect este cel care nu caută soția perfectă, ci soția potrivită.

ps: Dar de fata asta ce zici? 🙂

49 de gânduri despre „Ai grijă ce-ți dorești, că…

    Oana a spus:
    Martie 27, 2014 la 11:25 am

    Mai era o povestioară similară cu ultima propoziție din textul tău. Un bărbat a căutat o viață întreagă femeia perfectă și într-o zi, a găsit-o. Din nefericire pentru el, căuta și ea bărbatul perfect. Nu există „perfect” universal, ci doar perfect pentru mine, sau pentru tine, pentru el, pentru ea, etc etc. Cât despre P.S., dacă era fără pantofi era mult mai credibilă povestea. :))

      drstoica a răspuns:
      Martie 27, 2014 la 11:38 am

      Da, am postat povestioara respectivă tot din folclorul cu Mulla Nasrudin. 🙂 Ai dreptate: perfectul general nu echivalează cu perfect pentru mine, cu perfect pentru tine… Cunosc chiar o istorioară adevărată cu cineva care căuta și se ruga pentru „bărbatul perfect”. L-a găsit, s-au căsătorit și, după aproximativ un an, au divorțat. Doamna a recunoscut simplu: „pentru că era perfect, iar eu nu sunt; eu am tot felul de nebunii în cap, iar el nu”. 🙂

      Stai, măi, cum fără pantofi? E gresia aia rece, răcește la tălpi, nu? 😀

        Oana a spus:
        Martie 27, 2014 la 12:42 pm

        O fi gresia rece, dar în chiuvetă de ce i-a băgat? :)) Nu era mai simplu, mai drăguț și mult mai aproape de adevăr dacă purta o pereche de șosetuțe pufoase?

          drstoica a răspuns:
          Martie 27, 2014 la 12:54 pm

          În chiuvetă i-a băgat să-i spele, că n-o mai făcuse de când urcase cu ei în Bucegi. :))

    Mala a spus:
    Martie 27, 2014 la 11:35 am

    Hmmm, ce sa zic Doc? Fata asta chiar este persoana potrivita pentru cineva. Nu ma hazardez la a da procentaje pentru ca nu ma pricep…

      drstoica a răspuns:
      Martie 27, 2014 la 11:41 am

      Pentru copiii care o pândesc la fereastră? 🙂

        Mala a spus:
        Martie 27, 2014 la 2:00 pm

        Uihaaaa! Si nu numai… 😀

          drstoica a răspuns:
          Martie 27, 2014 la 2:38 pm

          Eu n-am avut norocul unei asemenea… ferestre, să știi. 😀

            Mala a spus:
            Martie 27, 2014 la 4:23 pm

            😀 Noa, nu-i timpul pierdut!
            Parca mesajul materialului era „ai grija ce-ti doresti”…ca s-ar putea sa ti se intimple, Doc, nu ?

              drstoica a răspuns:
              Martie 27, 2014 la 4:40 pm

              Nu știu, continuarea a rămas la latitudinea fiecăruia. 🙂

    iluminisme a spus:
    Martie 27, 2014 la 11:41 am

    Sa te fereasca Domnu de asa femeie care se spala in chiuveta la bucatarie, sper doar ca aia mici sa nu fie martori la asemenea fenomen :))

      drstoica a răspuns:
      Martie 27, 2014 la 11:44 am

      😀 😀 La asta nu mă gândisem, credeam că e permis.
      Ce n-aș fi dat ca la vârsta copiilor ălora să văd și eu una așa, pe fereastră, spălându-se în chiuveta de la bucătărie! 😀

        iluminisme a spus:
        Martie 27, 2014 la 12:25 pm

        de parca tu stiai la 10 ani ce inseamna doua bucute pe un blat de bucatarie… sau poate stiai :))

          drstoica a răspuns:
          Martie 27, 2014 la 12:56 pm

          Nu știam, dar cred că-mi doream să știu. 😀 Instinctele astea există foaaarte de timpuriu. Nici nu trebuia să-mi zici „vrei să vezi două bucuțe pe blat?”, că poate nu înțelegeam. Dar dacă mi le arătai, sigur apreciam. 🙂

            iluminisme a spus:
            Martie 27, 2014 la 1:00 pm

            :))) stiu stiu, freud ne-a schimbat oricum perceptiile fata de nevinovatia unui copil, cand ne-a bagat in cap ideea sexualitatii, oarecum animalica.
            Cred ca pentru o fata, ar fi fost revoltator de ar fi vazut bucute de barbat ori de femeie :))

              drstoica a răspuns:
              Martie 27, 2014 la 1:46 pm

              Da, ar fi fost revoltător, le-ar fi privit cu o neînțeleasă plăcere la vârsta ei, în accepțiunea generală. 🙂 Fetele vor să vadă înaintea băieților, fiindcă ele evoluează mai repede și, în consecință, devin curioase (instinctiv) mai devreme. 🙂
              Știi cum e asta cu „pentru o fată, ar fi fost revoltător”? Încercarea de aliniere la credințele societății, dincolo de propriile instincte.

                iluminisme a spus:
                Martie 27, 2014 la 3:11 pm

                depinde de persoana, pentru mine e revoltator, altcineva i-ar admira funduletul… cred ca tine mai degraba de punerea in scena, si eu umblu in chiloti prin casa, dar nu o fac atat de provocator :))))

                  drstoica a răspuns:
                  Martie 27, 2014 la 4:42 pm

                  Și ai doi copii vecini care te văd când umbli așa prin casă? Wonderful pentru ei!!! :))

                    iluminisme a spus:
                    Martie 27, 2014 la 7:56 pm

                    ma, blocurile fiind foarte apropiate, cu un perete de sticla, e posibil sa ma vada cativa oameni, dar daca se uita foarte atent prin perdele :)))

                      drstoica a răspuns:
                      Martie 27, 2014 la 8:03 pm

                      A, cu perdele nu se pune, nu vezi nici umbră de chiloței. 🙂
                      Când aveam vreo 12-13 ani, o vecină studentă, din blocul de vizavi, mi se arăta ostentativ, într-o splendoare… că mă făceam tot de culoarea sângelui. 🙂 I-am lăsat chiar și o scrisoare în cutia poștală; mă îndrăgostisem. Fără rezultat, bineînțeles. Pe vremea aia, nici în poze nu văzusem ce-mi arăta darnica de ea. :))

                      iluminisme a spus:
                      Martie 27, 2014 la 9:33 pm

                      :))) esti culmea ::))) nah asta e, cred ca ai vazut si alte tablouri de atunci 😛

    Dan G a spus:
    Martie 27, 2014 la 1:43 pm

    Am urmărit serialul, dar nu știu din ce episod este scena de la sfârșit 😀

      drstoica a răspuns:
      Martie 27, 2014 la 1:47 pm

      😀 Eu n-am urmărit decât secvența de la sfârșit, n-aș putea să-ți spun episodul și continuarea. 😀

    Irina a spus:
    Martie 27, 2014 la 4:21 pm

    Uite, cam asa fac si eu prin casa :)) Singura diferenta este ca fata din videoclip are o chiuveta mult mai mare… iar fetele mele sunt obisnuite cu un asemenea comportament si nu se mai holbeaza asa la mine. Este ceva natural, asa au crescut :))

      drstoica a răspuns:
      Martie 27, 2014 la 4:44 pm

      Stai că în videoclip e vorba de băieței, nu de fetițe, de niște străinei, nu de ai femeii. :)) Să-mi spui când s-or minuna niște băieței cu care se joacă fetițele tale pe-afară, da? :))

        Irina a spus:
        Martie 27, 2014 la 5:29 pm

        Stau, stau :))

          drstoica a răspuns:
          Martie 27, 2014 la 6:37 pm

          Stai să te admire și doi băieței ca ăia din videoclip? :))

            Irina a spus:
            Martie 27, 2014 la 10:19 pm

            Nuuu, nici chiar asa :)) sunt prea mici.

              drstoica a răspuns:
              Martie 28, 2014 la 10:10 am

              Dacă n-ai și tu vecini niște băieței mai mari, ce să-ți fac?… :))

                Irina a spus:
                Martie 29, 2014 la 6:48 am

                Am si mai mari iar eu imi vad de treaba linistita. Pretind ca nu-i vad, ca nu stiu ca sunt acolo. Dar eu stiu, ii las sa se simta bine si ma amuz :))

                  Irina a spus:
                  Martie 29, 2014 la 9:06 am

                  Pacat ca nu am posibilitatea sa postez o poza cu vecinul din fata ferestrei mele. :)) m-am trezit cu el la geam, ieri dimineata. Serios! I-am oferit o cafea, inainte sa verific daca Mai a ramas ceva. El a acceptat dar se terminase :))
                  Azi de dimineata, cand m-am intors din parc, era in fata blocului si m-a intrebat unde este cafeluta :)) am ras si I-am spus: „data viitoare.” :))
                  Aaa… Am uitat sa mentionez ca stau la etajul 3 :))))))))))))))

                    Irina a spus:
                    Martie 29, 2014 la 9:07 am

                    Am vrut sa spun: ” a Mai ramas ceva”. Scuze! 🙂

                    drstoica a răspuns:
                    Martie 29, 2014 la 10:55 am

                    Păi?? Cum a apărut la fereastra ta la etajul 3?!? 😀 E alpinist utilitar? 😀

                      Dan G a spus:
                      Martie 29, 2014 la 11:00 am

                      Pentru asemenea show găsești un energizant care îți dă aaaaaaaripi 😀

                      drstoica a răspuns:
                      Martie 29, 2014 la 11:03 am

                      Băi, să știi că la ăla nu mă gândisem! 😀 Hai că ies și dau o fugă până la magazin, să-mi iau pentru tot anul, pentru fiecare fereastră vecină preferată. 😀

    ane a spus:
    Martie 27, 2014 la 6:06 pm

    „Soțul perfect este cel care nu caută soția perfectă, ci soția potrivită” si invers 🙂
    Nu, exista perfectiune! Un om de stiinta a cautat perfectiunea , si a gasit-o . NUmai, ca intr-o zi a observat o pata pe ureche . A preparat elixirul, pata a disparut, odata cu ea si perfectiunea. Mi-am aminti de un film. Videoclip provocator….Wow, daca copii au acces la internet, ce sa mai vb. de filmulet..

      drstoica a răspuns:
      Martie 27, 2014 la 6:42 pm

      Bine’nțeles că și invers. 🙂
      „Perfecțiunea” poate arăta altfel pentru fiecare dintre noi. Varianta care arată la fel pentru toți va fi doar ceva de admirat în vitrină, fără să vrei să iei acasă. 🙂
      Ce vedem în filmuleț nu-mi pare atât de grav. O gospodină hărnicuță, care trebăluiește veselă prin casă. 😀 Tu cum faci?

        ane a spus:
        Martie 27, 2014 la 7:45 pm

        Nu ma las provocata 🙂

          drstoica a răspuns:
          Martie 27, 2014 la 7:52 pm

          Nu te lași azi. Da’ măcar mâine? 🙂

    ane a spus:
    Martie 27, 2014 la 7:57 pm

    Depinde ce postezi maine 🙂

      drstoica a răspuns:
      Martie 27, 2014 la 8:04 pm

      O mai postez o dată pe femeia asta. Pricepută gospodină! 🙂

        ane a spus:
        Martie 27, 2014 la 8:09 pm

        Nu, vei avea succes 🙂

    erys a spus:
    Martie 27, 2014 la 10:51 pm

    dada, priceputa priceputa gospodina asta, mai ales la spalat vase! sper ca partenerul ei a facut di timp rezervarile la restaurant pentru „dupa masa”! :))

      drstoica a răspuns:
      Martie 28, 2014 la 10:12 am

      Mie femeia asta îmi pare o harnică de nu se oprește din treabă nici în somn. 🙂 Oare și lenjeria de pat, lenjeria de corp tot în chiuveta aia le spală? 🙂

    Dianette a spus:
    Martie 28, 2014 la 12:47 am

    „… sporturile nautice si activitatile de grup…” 😉 I do have a dirty mind… :-))

      drstoica a răspuns:
      Martie 28, 2014 la 10:39 am

      Now I do have it too. 😀

        Dianette a spus:
        Martie 28, 2014 la 5:36 pm

        🙂 Should I have some regrets?

    […] cineva l-a întrebat pe Mulla Nasrudin de ce este atât de […]

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

