Notre-Dame de Reims

Publicat pe

În Franța, aproape toate marile catedrale se numesc Notre-Dame. Și în Luxemburg la fel. 🙂

Cea din imagini e în Reims și am fost acolo când își sărbătorea 800 de ani de existență. Timp de câteva luni, în fiecare seară, s-au organizat, gratuit, niște spectacole de lumină și culoare absolut incredibile. Totul dublat de niște muzici adecvate. Rețineți cum arată respectiva catedrală ziua și noaptea, fără niciun lifting, fără niciun fel de machiaj. 🙂 Frumoasă, nu? Mie mi-a plăcut, așa cum mi-a plăcut foarte tare și orașul. Dar în următoarea postare, veți fi, probabil, uimiți, așa cum și eu am fost atunci când am văzut evenimentul live.

Sincer să fiu, în Franța, în Austria / Germania, mă simt acasă, nu știu de ce…

9 gânduri despre „Notre-Dame de Reims

    Claudia a spus:
    Martie 17, 2014 la 10:31 pm

    Sa vezi ce senzatie de acasa apare legata de toata Europa cand privesti din perspectiva canadiana. Si au si in Montreal o Notre Dame facuta pe acelasi calapod fireste 🙂

    Pe ca din Reims am vazut-o din masina, in treacat, dormeam si cand masina a franat la semafor am deschis ochii. Nu stiam in ce oras suntem, dar cum am vazut biserica am urlat: asta-i Notre-Dame din Reims! Culmea e ca o vazusem intr-un film cu ceva regi francezi… Si da, ea era 🙂

      drstoica a răspuns:
      Martie 17, 2014 la 10:53 pm

      🙂 Acolo au fost încoronați cei mai mulți regi ai Franței, peste 30. Și în Belgia regăsești Notre-Dame, uitasem. 🙂 Cea din Reims e, parcă, puțin mai mare decât cea din Paris.
      Nu știu, n-am fost în Canada, nu cunosc sentimentul. 🙂

    Dan a spus:
    Martie 17, 2014 la 10:48 pm

    Aproape de neînţeles aşa lipsă de originalitate. Cel puţin în cazul Luxemburgului. 😆

      drstoica a răspuns:
      Martie 17, 2014 la 10:55 pm

      Cei care le-au hotărât hramul nu se cunoșteau între ei, de-aia se numesc toate la fel. Că de exista internet, ar fi aflat și ei și deveneau originali. 🙂

        Dan a spus:
        Martie 17, 2014 la 11:01 pm

        Eu Luxemburgul l-am luat la ţintă în comentariul anterior. De fiecare dată mă bufneşte râsul că oamenii ăia au ales să îşi *boteze* ţara *Marele* Ducat al Luxemburgului. Btw, câte catedrale or fi într-un spaţiu de 50 x 50 kmp ?

          drstoica a răspuns:
          Martie 17, 2014 la 11:04 pm

          Acu’, oamenii ăia trăiesc acolo atât de bine, încât am putea considera că la asta se referă când își denumesc țara astfel: Marele Ducat. Trăiesc pe picior Mare. 🙂 Mie mi-a plăcut micul Mare Ducat.

    Dan a spus:
    Martie 18, 2014 la 6:06 pm

    Astea le-ai facut „atunci”?
    Sa nu spui ca ai mai fot pe aici si nu mi-ai spus nimic!!

      drstoica a răspuns:
      Martie 18, 2014 la 6:49 pm

      😀 Sunt de-atunci, de-atunci. Nu mi-aș permite să trec pe strada ta și să nu bat la ușă. 🙂
      Doar că mi-am amintit de ele și că n-am postat nimic, deși ar fi meritat din plin. 🙂

    […] arătat într-o postare de alaltăieri cum arată catedrala franceză de care vorbesc. Foarte frumoasă, dar ai mai văzut așa ceva. […]

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

