The Secret Life of Walter Mitty. Ori îți place mult, ori deloc

Publicat pe

thesecretlifeofwalterÎl evit pe Ben Stiller. Nu mi-a plăcut niciodată ce-a jucat și în ce-a jucat. Am încercat de vreo 3-4 ori să văd un film cu el și de fiecare dată m-am lăsat păgubaș. Nici măcar alături de Robert De Niro nu mi-a plăcut. Chiar dacă și-a trecut 117 filme în CV. A, ba nu, există o excepție: Duplex. Acolo m-am amuzat.

The Secret Life of Walter Mitty îl are pe Ben Stiller printre producători. În plus, e și regizor. Și s-a distribuit în rolul principal. El e Walter. Nu știu de ce am ales să văd filmul despre care scriu. L-am descoperit într-o seară și, dintre patru variante, am zis: „ăsta e!”.

Mi-e greu să spun lucruri despre el astfel încât să fiu sigur că nu înșel așteptările. E făcut după o nuvelă a lui James Thurber. Trebuie să știi că TSL of WM ți se va părea ori foarte plictisitor, plin de cai verzi pe pereți, ori o țesătură incredibilă de mesaje ascunse, dedicate minții liniștite.

O semifantezie în care un tip, angajat de 16 ani la revista Life Magazine, ajunsă la ultimul număr în print, e provocat să se descopere pe sine, să iasă din tiparele limitative, să-și schimbe viața banală, anonimă, de om singur, timid, visător, aiurit. Un Ally McBeal în variantă masculină. Nu are curajul să salute fata care-i place – o colegă – nici măcar pe o rețea de socializare. Dar există un personaj misterios, un fotograf care cutreieră lumea (Sean, interpretat de… Sean Penn) și care-l aruncă pe Walter în vâltoarea propriei vieți. Până atunci trăise în vise cu ochii deschiși. Vise care se transformă în visuri, iar visurile, ca de fiecare, bine visate, devin realitate. Acțiune, eroism aproape involuntar și un romantism de care nu se credea în stare.

Todd, un admin al site-ului de socializare, care-l auzise pe Walter doar la telefon, stă acum cu el într-o cafenea, față-n față: „Îmi pare rău, Walter, tocmai… mă gândeam… N-o să-ți placă felul în care mi te-am imaginat. Te vedeam ca pe o mică bucată de hârtie gri. Acum, te văd ca pe… Indiana Jones care a decis să devină solistul vocal al trupei Strokes sau ceva de genul.” 🙂 S-a schimbat Walter și s-a schimbat lumea din jurul său. Percepția celorlalți asupra lui e brusc alta. A ales să devină simplu eroul propriei sale vieți.

Muzica a fost… fix pe gustul meu din seara în care am văzut filmul. 🙂 Jose Gonzalez, David Bowie… Îi postez mai jos.

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

