300: Rise of an Empire. Nici Dracula n-a văzut atâta sânge :)

Publicat pe

300-rise-of-an-empire-poster-warDe data asta, rolul principal nu-l mai joacă spartanii, ci atenienii. Primii apar pe la sfârșit cu deja celebrul „Augh! Augh! Augh!”. Cu un buget de peste 45 de milioane de dolari. Pare-se că banii s-au dus toți pe efecte speciale, machiaje și țoale. Pe actori i-au recrutat dintre bucătari, colecționari de timbre și șoferi de taxi. Am colecționat și eu timbre câțiva ani, în liceu și după; deci, nu râd de ei. Mă gândesc doar că nu aveau ce căuta într-un film american cu buget cât o sută de filme românești. Iar scenariștii sunt, probabil, ăia care au inventat desenele animate cu bătăi, monștri și înjurături, plus niște autori de anunțuri artistice la mica publicitate. Dacă filmul în discuție era fără replici, m-ar fi încântat mai tare.

„Armata noastră e alcătuită numai din țărani, poeți, învățători, filozofi…” Și ni-i arată pe toți, grămadă. N-am văzut unul fără pătrățele pe buric! Mușchi făcuți în timp ce scriau poezii, cred. 🙂 Apoi, aruncau sulițele cu o forță și o precizie de cyborgi. Mai apare și un cal cu… multi cai putere, care zbura, înota ca submarinul și călca în picioare dușmanii de mă mir că nu-l mai folosesc și forțele NATO în 2014.

Efectele speciale sunt de senzație. Chiar sunt, pe bune! În ele, în imagine și-n sunetul zdruncinător stă toată valoarea producției. Cred că au filmat povestea într-o săptămână; dar le-a luat un an să deseneze atât de măiastru dezastrul războiului antic.

Atâția donatori de sânge n-am văzut în viața mea. Dacă scoți secvențele cu capete multiplu secționate, fiecare în parte, de câte două-trei ori, secvențele cu mâini și picioare împrăștiate și privite poetic cu mult calm în vâltoarea luptelor, mai rămân din film doar pătrățelele vitejilor filozofi și genericul.

Am văzut 300: Rise of an Empire la Imax. A meritat. Mă feream tot timpul să nu dea vreo corabie peste mine. Apoi, am văzut primii sâni 3D pe un ecran și o scenă de sex sălbatic, spartano-persan, în care ea chiar s-a dovedit a fi o bună actriță. Doar acolo. Altfel, tare greu ca filmul să te impresioneze cu povestea, cu jocul actorilor, cu artisticăraie de calitate. E doar părerea mea; oricând pot fi contrazis, accept cu zâmbetul pe buze.

Uitându-mă și ascultând anumite dialoguri, mi-am amintit de vremurile copilăriei, în care recitam cu patos și gesturi înălțătoare poeziile cu Ceaușescu. Iar mesaje gen „noi facem istoria, noi luptăm pentru libertate, noi ne salvăm patria” sunt atât de ieftin vândute încât am o și mai proastă părere despre astfel de credințe. Totul se reduce la răzbunare, la orgolii cât Palatul Parlamentului, la setea de sânge, la patriotism aiurea înțeles, la cai verzi pe pereți. Sparta, Atena… cât eroism la strămoșii grecilor, câtă iubire de țară și ce glorie întru slava urmașilor lor! Iar în ziua de azi, Grecia e o țară în pragul falimentului. Mare slavă! A meritat oare atâta vărsare de sânge? Dacă i-ar fi cucerit Imperiul Persan (inexistent și el în ziua de azi), ar fi dispărut grecii de pe fața Pământului? Nicidecum. Dar ne îmbătăm singuri cu vrăjeli de predat copiilor, ca să le băgăm în cap dragul de violență, de putere, de concurență cu orice preț, de „să moară capra vecinului, că dacă nu, i-o omor eu”. Păcat…

Mi s-a părut mai simpatic primul „300”. Măcar acolo era un Gerard Butler. Care aici rămâne fără cap, dar nu-l vedem nicio secundă în poveste. În rest, aceeași atmosferă întunecată din primul până în ultimul minut. Eu credeam despre Gecia că e destinație turistică de plajă, nu știam că în antichitate erau înnorat tot timpul.

Ce ar trebui să înțelegem noi din așa ceva? La ce bun toată risipa asta de sânge biiine de tot prezentată?

12 gânduri despre „300: Rise of an Empire. Nici Dracula n-a văzut atâta sânge :)

    Bursucel a spus:
    Martie 11, 2014 la 1:21 am

    Poți mustăci în voie, dar eu zic de regulă Pas filmelor de genul ăsta… Și dau un coș cu zâmbete pentru recenzie – parcă-parcă mi-ar mai înmuia cerbicia… 😉

      drstoica a răspuns:
      Martie 11, 2014 la 8:20 am

      Mulțumesc, pun și eu un coș. 🙂

        Bursucel a spus:
        Martie 12, 2014 la 3:45 am

        … și-uite-așa ne colorăm noi zilele! 😎

    Ana a spus:
    Martie 11, 2014 la 10:12 am

    N-am vazut „300” -le asta 🙂 Zici ca e genul pentru barbati ce au nevoie de adrenalina ? 😛

      drstoica a răspuns:
      Martie 11, 2014 la 10:40 am

      Da, dar numai văzut mare, 3D. Altfel, e nimic. 🙂

        Ana a spus:
        Martie 11, 2014 la 10:41 am

        Pai sa vedem ce pot face 😀

          drstoica a răspuns:
          Martie 11, 2014 la 10:41 am

          O călătorie la cinema. 🙂

            Ana a spus:
            Martie 11, 2014 la 10:42 am

            La aia ma gandisem si eu…numai ca nu-mi vine sa merg singura…

              drstoica a răspuns:
              Martie 11, 2014 la 11:11 am

              Convoci pe cineva cu drag de adrenalină și efecte speciale. 🙂

    iluminisme a spus:
    Martie 11, 2014 la 1:04 pm

    in weekend am fost la film si trebuia sa aleg dintre „Closer to the Moon” pe care ti-l recomand si un poster prostesc ce promitea o copie a 300, cel despre care vorbesti.
    Mereu mi-am zis, un film intunecat e un film prost, nici macar nu merita incercat dar e foarte posibil ca macar efectele senzationale de care zici, sa le fi iesit bine!

      drstoica a răspuns:
      Martie 11, 2014 la 3:36 pm

      Atenție, eu nu i-am zis „prost”. 🙂 E un film care unora s-ar putea foarte bine să le placă. Nu vreau să desconsider gusturile cuiva. Eu am povestit doar cum mi s-a părut mie după ce l-am văzut. Iar imaginea, efectele speciale sunt foarte ok văzute 3D.
      Probabil că unui chirurg nici măcar nu i se va părea prea mult sânge. 🙂
      Mersi frumos de recomandare, am să caut să văd și eu Closer to the Moon. Îl apreciez foarte tare pe Nae Caranfil.

        iluminisme a spus:
        Martie 12, 2014 la 12:09 pm

        Asa e, poate e mult spus prost, numai slabut 😛

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

