All Is Lost. Filmul cu un singur personaj

Publicat pe Actualizat pe

all-is-lost-posterDe fapt, cu un actor și-o mână. Rechinii nu se pun. 🙂

La 77 de ani, Robert Redford a fost nominalizat la Golden Globes, pentru rolul din All Is Lost. E o performanță actoricească să joci de unul singur într-o poveste întreagă. Muzica de pe coloana sonoră chiar a câștigat un Glob de Aur, iar sunetul a avut parte de o nominalizare la Oscar.

Poate fi un test de anduranță pentru spectator. 106 minute pe mare, cu un tip și iahtul lui contra valurilor Pacifice. Bătrânul Redford te poartă printre necazuri oceanice, încercări tratate cu calm, cu disperare, cu instinct nebun de supraviețuire, cu aer de matelot amator trecut prin multe. 106 minute în care, la fiecare secvență, te mai aștepți la ceva ce n-ai vrea să se întâmple. Sau la ceva ce tot speri să vezi încă din primele cinci minute. Și… degeaba.

Eu nu m-am plictisit de un singur actor, pe bune. Cred că depinde foarte tare de momentul și dispoziția în care vezi filmul ăsta. E un fel de meditație cu ochii deschiși. Privește și simte. Atât.

„Îmi pare rău… Știu că nu mai înseamnă prea mult acum, dar îmi pare rău. Am încercat; cred că veți fi cu toții de acord că am încercat. Am încercat… să fiu sincer… să fiu puternic… să fiu bun, să iubesc, să fiu cinstit. Dar n-am fost. Știu că știați asta. A simțit-o fiecare în felul lui. Și îmi pare rău. Aici, totul este pierdut… mai puțin sufletul și trupul… sau ce a mai rămas din ele. Și proviziile pe jumătate de zi. E de neiertat, îmi dau seama de asta. De ce oare mi-a luat atât de mult să recunosc… nu sunt sigur. Dar o fac acum. M-am luptat până la sfârșit… și nu știu dacă a meritat, dar măcar știu că am făcut-o. Mereu am sperat la mai mult pentru voi… Îmi veți lipsi. Și îmi pare rău.”

6 gânduri despre „All Is Lost. Filmul cu un singur personaj

    Mirela a spus:
    Martie 9, 2014 la 12:43 pm

    Vreau sa-l vad ! Asta e tot ce pot sa spun 🙂

    Ana a spus:
    Martie 9, 2014 la 4:45 pm

    Mie mi-a placut foarte mult acest film…chiar foarte mult! Cred ca am fost in dispozitia sufleteasca necesara vizionarii filmului .

      drstoica a răspuns:
      Martie 9, 2014 la 7:04 pm

      Și mie mi-a plăcut. N-am simțit că-i lipsesc alte personaje. 🙂 Nu are nimic S.F. în el. E doar atitudinea unui om față de situația dată.

        Ana a spus:
        Martie 9, 2014 la 7:09 pm

        Exact…mi-a placut „lupta” pentru viata si acel abandon …care,cred eu,avea „aroma” de speranta.

          drstoica a răspuns:
          Martie 9, 2014 la 7:32 pm

          Speranța cred că nu moare niciodată, chiar dacă încetăm să mai facem ceva într-o anume direcție.

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

