S-au descărcat Oscarurile din 2014 :)

Publicat pe Actualizat pe

Gata și cu Oscar 2014. S-au confirmat cotele date anterior de casele de pariuri. Puține surprize, mult spectacol, emoții reale, marketing cât cuprinde, ținute frumoase, filme bune.

Ellen DeGeneres mi s-a părut o alegere foarte inspirată pentru rolul de gazdă a festivității. Chiar dacă a urmat un scenariu cu punct și virgulă, s-a descurcat excelent. Simpatică, amuzantă, carismatică. A împărțit pizza în sală, apoi le-a cerut banii celor care îndrăzniseră să mănânce. 🙂

Show-ul în sine a fost unul cu mult bun gust realizat. Orice s-ar spune, oricât ne-ar plăcea să criticăm pentru a ne fi luată în seamă părerea, oricâte noduri în papură am căuta, americanii sunt lideri în astfel de momente. Scenografie vie, luminoasă, o orchestră live care prestează de nota 10, emoții reale pe scenă, chiar dacă unii chiar se așteptau să fie premiați, camere tv multe și întotdeauna perfect poziționate pentru a surprinde figuri, reacții, personaje. Atmosferă de gală.

Am văzut U2 cântând acustic „Ordinary Love”, din „Mandela”. Impecabil Bono! Nu se mai satură să fie extraordinar! 🙂 Poate la anul participă și el la preselecția națională pentru Eurovision. Dar nu sunt sigur că ar câștiga. 🙂

Cel mai bun film: 12 Years a Slave. După ce luase Globul de Aur și marele premiu la BAFTA. Tot ce-a fost mai bun pe lume în 2014. 🙂 Dacă Academia i l-a dat, înseamnă că l-a meritat. Nu e și opinia mea, dar cine-s eu să hotărăsc ce și cum se împart premiile astea? Regizorul Steve McQueen, cât e el de mare (la propriu), a făcut niște sărituri pe scenă demne de o evoluție la sol în gimnastica masculină. 🙂

Cel mai bun regizor: Alfonso Cuaron, pentru Gravity. Când reușești să faci un astfel de film cu doar doi actori și ceva, cred că da, meriți aprecierea privitorilor. De altfel, Gravity a luat 7 din cele 10 statuete pentru care fusese nominalizat. La efecte speciale, clar că nu-l putea bate nimeni anul ăsta.

Cel mai bun actor în rol principal: Matthew McConaughey, în Dallas Buyers Club. Senzațional rol, într-adevăr! Doar că aici, mie Leonardo DiCaprio mi s-a părut cel mai îndreptățit să primească Oscarul. L-ar fi meritat. Până și sala l-a aplaudat ca pe un câștigător, doar că nici de data asta casele de pariuri nu s-au înșelat.

Cea mai bună actriță în rol principal: Cate Blanchett, pentru Blue Jasmine, filmul curat și inteligent al lui Woody Allen. Un fel de „quality movie”; ca în presa scrisă, unde ziarele sunt împărțite în quality și tabloide.

Cel mai bun actor în rol secundar: Jared Leto, în Dallas Buyers Club. Cred că mai bine de-atât, rolul ăla nu putea fi jucat. Sunt fan Jared Leto, așa că m-am bucurat pentru premiul primit de el.

Cea mai bună actriță în rol secundar: Lupita Nyong’o, pentru 12 Years a Slave. Fata asta s-a bucurat ca un copil. S-a hotărât cu greu să accepte că a câștigat 🙂 , s-a ridicat de pe scaun, și-a ținut speech-ul cu lacrimi în ochi și i-a îmbrățișat pe toți. A fost primul film artistic în care a jucat. Născută în Mexic, din părinți kenyeni.

Cel mai bun scenariu original: Spike Jonze, pentru Her. Eu am fost foarte în asentimentul Academiei. 🙂

Cel mai bun scenariu adaptat: John Ridley, pentru 12 Years a Slave. Discutabil.

Cel mai bun film străin: The Great Beauty. Italian. Nu l-am văzut, nu-mi pot da cu părerea. Regizorul Paolo Sorrentino, originar din Napoli, le-a mulțumit lui Federico Fellini, Martin Scorsese și Armando Diego Maradona. M-am mirat inițial, apoi mi-am amintit de cele două titluri de campioană pe care Napoli le-a obținut cu Maradona în echipă.

Cea mai bună coloană sonoră: Gravity.

Cea mai bună piesă de pe o coloană sonoră: „Let It Go”, din Frozen. Cred că „The Moon Song” (din Her) și „Ordinary Love” (din Mandela) sunt muzici la fel de reușite.

Interesant e că American Hustle, de 10 ori nominalizat, n-a luat nimic. Dallas Buyers Club și 12 Years a Slave au primit câte 3 bucăți fiecare.

oscar

11 gânduri despre „S-au descărcat Oscarurile din 2014 :)

    Ana a spus:
    Martie 3, 2014 la 8:54 am

    Stiu ca suna rautacios , dar ma bucur maxim ca „Lupul de pe Wallstreet” nu a luat nimic.HA! 😀
    Nu ma asteptam sa ia Cate Blanchet Oscar pentru cea mai buna actrita…Iar la „12 ani de sclavie”…bleax,dar,vorba ta…cine sunt eu sa imi dau cu parerea? 😛
    Mi-a placut aceasta postare concisa…multumesc!

      drstoica a răspuns:
      Martie 3, 2014 la 3:23 pm

      Dacă împărțirea Oscarurilor n-a coincis cu preferințele mele, nu înseamnă că n-am să mai fiu atent la cine câștigă în anii următori. Oricum, niciun film nominalizat nu e unul prost. Nu avea cum să ajungă acolo doar din cine știe ce interese.

        Ana a spus:
        Martie 3, 2014 la 4:41 pm

        Banuiesc ca nu …cum sa ajunga la Oscar un film care nu merita?

    Mitzaa Biciclista a spus:
    Martie 3, 2014 la 9:03 am

    Mie îmi pare rău că Leonardo di Caprio a fost ocolit și de această dată. Tipul ăsta are o carieră impresionantă și multe filme au fost cotate foarte bine datorită prestației lui. Chiar îmi pare rău pentru el. Mie îmi place di Caprio la maxim

      drstoica a răspuns:
      Martie 3, 2014 la 3:25 pm

      Asta am zis și eu: DiCaprio merita un Oscar. A făcut câteva roluri excepționale în ultimii ani și de fiecare dată l-au ocolit. A evoluat enorm de la Titanic la Wolf of Wall Street. Acum, mie mi se pare cu adevărat Actor.

    kaligrafinusantaraonline a spus:
    Martie 3, 2014 la 1:33 pm

    I can only congratulate the winner for the

    always successful greetings comrade

      drstoica a răspuns:
      Martie 3, 2014 la 3:28 pm

      Congratulations for the winner 2014, we wait for the Oscar 2015! 🙂
      All the best, my friend!

    Andreotti a spus:
    Martie 3, 2014 la 11:06 pm

    Sunt „aproape” în asentimentul tău, Doc:))
    Sunt dezamăgită teribil de „12 years”…am spus de ce și rămân la aceeași părere. Conotația politică se face simțită din plin. Dintre toate filmele vizionate, spun cu mâna pe inimă, că mi-a fost ultimul pe listă!
    De departe, cele mai îndreptățite premii au fost cele primite de Matthew (sorry pentru mr. Di Caprio dar Matthew a fost 10 clase peste, dpdv actoricesc, în Dallas!!) dar Di Caprio și-ar merita oricând un Oscar pentru multe alte filme bune pe care le-a făcut, Jared Leto – I love this guy!! – muream de ciudă dacă nu-l lua și Cate Blanchett – am pariat pe ea!
    Nebraska, a fost cel mai bun film, după părerea mea, dintre toate cele nominalizate.
    Actriță în rol secundar – mă scuzați, dar Lupita nuștiucum, nu m-a convins. Mi-a plăcut însă mai mult Jennifer Lawrence din American Hustle…

    Gata! Mi-ajunge cu Oscarul! Mă-ntorc la filmele mele… 🙂

      drstoica a răspuns:
      Martie 3, 2014 la 11:14 pm

      Din punctul meu de vedere, doar Captain Phillips era sub 12 Years a Slave. Dar e doar punctul meu de vedere, iar asta nu-l face un film prost pe cel care a câștigat Oscarul. S-a judecat după alte standarde decât cele care mi se par MIE bune, corecte, valorice.
      E plăcut să fac clasamente, dar știu că-s doar ale mele. 🙂
      Rol secundar feminin? Mie mi-a plăcut Julia Roberts, dar ea e o prea mare certitudine, nu cred că a suferit că nu l-a luat.

        Andreotti a spus:
        Martie 3, 2014 la 11:25 pm

        Păi, tot un punct de vedere era și al meu și-un clasament, la fel de personal:)

        Pentru mine vor rămâne doar filmele, indiferent cât de oscarizate au fost. Bucuria de a le vedea nu are margini și nici limite impuse de premii…E tot ce contează!

          drstoica a răspuns:
          Martie 4, 2014 la 12:37 am

          Perfect adevărat! Am luat din fiecare câte ceva memorabil, nu o spun doar ca să nu se simtă prost ăia care n-au luat Oscar. 🙂

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

