Iubesc Franta, Belgia si Luxemburg. Trigamie acceptata :) (cu mult FOTO)

Publicat pe Actualizat pe

Această prezentare necesită JavaScript.

Franta-Belgia-Luxemburg. Una dintre cele mai frumoase vacante din viata mea! Si cand zic „una dintre cele mai frumoase”, asta inseamna „una dintre CELE MAI FRUMOASE”. In plus, am cunoscut indeaproape cei mai buni oameni din lume. 3. Dan, Nana si Andreea.

Pe Dan il stiam cumva de pe bloguri. Ne-am comentat reciproc, am mai conversat apoi si pe mail, la cate un telefon si ne-am vazut o singura data, prin luna mai, in Romania. Atunci am cunoscut-o si pe Nana, sotia lui. Urmatoarea intalnire a fost in Franta, la ei acasa. Ma rog, la Bruxelles, in aeroport. 🙂 Atata ospitalitate jur ca nu gaseam nici la rudele apropiate! Riscul era ca, dupa aia, sa mai vreau. Si mai vreau! 🙂

N-am intalnit niciodata pe cineva care sa aiba atata rabdare cu mine in calatorii. Fiindca eu fac poze pana ce ii disper pe toti care ma insotesc. 🙂 Asa am facut si de data asta, incat acum, nu mai reusesc sa sortez si sa aleg doar cateva fotografii pentru a le posta aici.

Si iar povestesc in vreo doua parti cum mi-a fost a doua vacanta din vara lu’ 2011, amandoua minunate! Dupa Italia, mai intai, Franta, Belgia si Luxemburg, urmeaza Austria. In Franta, am gasit, in trecere, o multime de locatii super interesante pentru niste sedinte foto. Mai lipsea timpul. A, si modelele. 🙂 La Viena am un program mai soft. Sper sa apara un model frumos din pamant, din iarba verde, si sa facem o prea minunata mie de fotografii.

Oricum, m-am indragostit o data-n plus de Franta, dar am mai adaugat pe lista amoroasa Belgia si Luxemburg.

Am plecat din Bucuresti cu un avion populat in mod civilizat. Bine, n-au lipsit aplauzele la aterizare, dar astea fac deja parte din folclorul romanesc. Dupa ce a decolat, un timp cred ca a zburat pe drum neasfaltat, ca ne-a leganat ca pe aia mici cand ii pui sa adoarma. Oricum, mie imi plac turbulentele, nu stiu de ce. 🙂

Am stat in Charleville-Mezieres. Adorabil orasul! Voi pune fotografii cu el intr-o postare viitoare. L-a atestat documentar ducele de Gonzague, pe la 1600, cand Mihai Viteazul se chinuia cu Romania Mare.

Am calatorit in Franta, Belgia si Luxemburg pana la epuizare. „Si-uite-asa as vrea sa mooooor…” 🙂 Bine, continuarea era: „cu cobzarul langa mine… la-la-la-la-la-la-la…”, ca nu mai stiu versurile.

Luxemburg e o mini tara construita dupa manual. Am cautat cersetori cu lumanarea. M-am uitat dupa tigani romani in toate partile. NIMIC! De-ar sti ei ce Rai e acolo… Toate sunt, parca, aranjate cu mana. De-o eleganta speciala si curat ca acasa, in sufragerie. A, si am mancat excelent la un restaurant mexican. Ca de-aia eram in Luxemburg, nu? 🙂

Am vazut castele medievale si catedrale istorice. Pe toate astea din urma le cam cheama Notre Dame. Notre Dame de una, Notre Dame de alta… Ca la Roma – Santa Maria.

In Luxemburg, foarte putine ghiduri din obiectivele turistice sunt traduse in engleza. Franceza si germana, atat. Insa la Notre Dame, luxemburghezii s-au intrecut pe ei insisi. Asa ca am citit mare, pe un pliant, ce vizitez: Catedrala Our Lady. :)) Buna asta! Turistul japonez nici n-o sa stie ca Notre Dame si Our Lady sunt una si-aceeasi.

Cea mai impunatoare constructie din Luxemburg nu e catedrala. Si nici Palatul Ducal. Ci Banca Nationala. De departe privind, eram sigur ca acolo e loc de inchinaciune. Dar te puteai inchina doar banilor. Ca asta inseamna Luxemburgul, in general: aglomeratie de banci si restaurante din belsug. Plus cateva femei frumoase pe strazi. Merita sa-l vezi, are o prestanta absolut deosebita. Asa cum scriam mai sus, nimic nu e facut acolo la intamplare!

Belgia, cu valonii (francezii) si flamanzii ei, te cucereste maxim! In Franta si Belgia, cand un om se gandeste sa-si faca o casa, cred ca imprumuta mai intai o carte de povesti de la biblioteca, neaparat cu poze!, o rasfoieste si zice: asa vreau sa fie casa mea! Si asa va fi. Caci n-am vazut case mai frumoase ca acolo, si la oras si la tara! Desi… eram gata, gata sa-mi iau un apartament in castelul de la Bouillon. 🙂

Mai presus de toate, in Franta, m-a impresionat Reims. Pronuntat Rans (!), cu n-ul nazal, tipic valon. Sincer, nu stiu… poate am nimerit eu in cele mai frumoase momente ale orasului aluia, prin cele mai potrivite locuri, in cel mai bun restaurant, la cele mai placute evenimene… Habar n-am!! Cert este faptul ca mi s-a parut UNUL DINTRE CELE MAI FRUMOASE orase din cate am vazut vreodata. Nu suporta comparatie cu Parisul, Londra, Roma, Viena… fiindca e altceva. Este… Trebuie sa-l vezi ca sa-ntelegi. Uite-l in poze, ca doar pe el il postez astazi.

In Reims, catedrala Notre Dame e mai mare si mai frumusica decat cea din Paris. E catedrala in care s-au incoronat 33 din vreo 35 de regi ai Frantei, de-a lungul istoriei. A implinit prin luna mai 800 de ani! Iar francezii stiu sa-si puna serios in valoare asemenea minuni. In fiecare seara, toata vara, are loc un mega spectacol de sunet si lumina la care mi-au dat lacrimile de placere. Nu mint. Dupa ce o vazusem pe dinauntru, dupa ce admirasem vitraliile (unele fiind pictate de Marc Chagall), dupa ce ma declarasem deja un mare admirator al ei, noaptea m-au incercat niste emotii greu de redat in cuvinte in fata atator lucruri frumoase care mi s-au intamplat unul dupa altul, intr-o singura zi.

Daca m-ar obliga cineva sa spun ce nu mi-a placut in vacanta asta, pe cuvant de onoare ca n-as putea sa-i dau vreun exemplu!

Branzeturile ca la francezi acasa (alea cu mucegai, dupa care eu ma dau in vant), berea excelenta, multitudinea de terase prietenoase, imagini idilice fara tigani cersetori DELOC in jur, autostrazi cate n-avem noi fire de par in cap, alergatura in toate partile (fara de care nu m-as fi simtit in regula), „peisagii” de nota 10, o natura mult mai curata decat in Romania Elenei Udrea fac parte dintr-un tablou de calatorie perfect! Nu stiu daca ei vroiau sa se vada numiti pe-aici 🙂 , dar nu ma pot abtine: oameni ca Dan, Nana si Andreea iti doresc sa cunosti macar o data-n viata! Trebuie! A, si am mai fost colocatar cu Kiwi, o pisica draguta, blanda si foarte comunicativa. Care mananca mult. Prea mult! 🙂 Prin curtea verde din spatele casei, treceau veverite dimineata si lilieci seara. Si eu ziua. 🙂

Ce nu prea vezi in tarile astea… aglomeratie de fete frumoase ca in Romania. Mai frumoase decat in Italia centrala, da’ nu se exagereaza nici la astia. Cand am ajuns in aeroport, pentru intoarcerea acasa, m-am luminat brusc: cate minuni stateau la coada la imbarcareee!… 🙂 Ironia soartei, insa: cea mai reusita dintre toate, era o belgianca. Ne-am imprietenit repede. Eu cu ea si cu copilul de vreun an jumate. 🙂

Sa nu uit. Chiar daca nu m-au rugat sa o fac, le multumesc celor de la Vola. Eu le-am dat o fotografie, iar ei mi-au asigurat drumul Bucuresti-Bruxelles si retur.

Postez o particica dintre fotografiile facute, cu mentiunea ca am folosit mai multe obiective, deci nu va speriati de rotunjimea unora dintre cele pozate! 🙂

17 gânduri despre „Iubesc Franta, Belgia si Luxemburg. Trigamie acceptata :) (cu mult FOTO)

    Dan a spus:
    Iulie 31, 2011 la 1:55 pm

    Esti dragut Doc! Cu atât mai dragut cu cât spui, cu cuvintele tale, ca mâtza este grasa. Asa este!
    Eu am facut adunarea si mi-au iesit 1610 poze facute si nu mi-ai dat si ultimul card, acela cu Place Ducale noaptea.
    A propos, ai recuperat pozele acelea? Eu da!

    drstoica a răspuns:
    Iulie 31, 2011 la 2:05 pm

    Nu, Dan, sunt doar recunoscator si incantat. 🙂
    Iar Kiwi are, totusi, 16 ani. O fi fost si ea pisica supla si sexy la viata ei, nu? 🙂
    Am recuperat tot, sunt un om plin de poze. 🙂

    Romana a spus:
    Iulie 31, 2011 la 4:10 pm

    Bravo Dr. Ma bucur pt vacanta ta frumoasa. Norocos ca vezi locuri speciale cu oameni buni. Poate e un feedback. 😛

    Appropo de aplauzele de la aterizare de care spui ca este folclor romanesc: eu spun ca este folclor romanesc copiat. Si cum romanii sunt f inventivi cand copiaza ceva, ei uita esentialul. 😛
    Aplauzele la aterizare se practica in toata lumea. Doar ca pasagerii stiu cand si de ce aplauda. La o aterizare fara evenimente, se considera un zbor de rutina.:) Dar daca ai un zbor cu turbulente si in care pilotul te anunta sa-ti iei pozitia de ”avarie” cu capul intre picioare si cu genunchii in brate, iti spun eu ca la aterizare aplauzi si cu urechile. 🙂

    In rest, ce sa mai zic, faine poze. Nu m-am uitat la toate. Nici tu nu mai stii cate ai. 😛

    Acuma gata cu vacanta si ar cam fi timpul sa te intorci la munca; ca ai inebunit toata blogosfera cu vacantele tale!
    😀

    Dan a spus:
    Iulie 31, 2011 la 5:13 pm

    Supla si sexy ca orice fiinta la 16 ani!

    drstoica a răspuns:
    August 1, 2011 la 12:50 am

    @Romana: Lasa, prefer sa nu aplaud nici macar cu palmele, d’apoi cu urechile!… :))
    Mai am o vacanta si gata. Pot? 🙂

    drstoica a răspuns:
    August 1, 2011 la 12:54 am

    @Dan: Nu generaliza, ca vorbesti cu pacat! :))

    Romana a spus:
    August 1, 2011 la 3:25 am

    Vacanta asta de care vorbesti e cu bunaciuni sau fara? Cu foto sau fara? Departe sau aproape? Cu soare sau fara?
    Nu de alta da’ sa stim; Sa nu mai intre gospodinele in panica ca nu mai dai nici un semn de viata.

    Totusi, acolo nu mai munceste nimeni in tara aia? 😀

    cleo a spus:
    August 1, 2011 la 8:43 pm

    Ca o gospodina ce sunt am imbinat utilul cu placutul, aseara nu am vrut sa ma uit ‘pe repede’ si am pastrat momentul sa-l pot savura…am mai invartit in tocanita, m-am mai uitat la cate o poza.
    In afara Dan-Om Bun si familia…hmmm!nu prea vorbesti de oameni. Noroc de aeroporturi? :))
    Preferatele mele sunt: cea cu carusel, al doilea carusel, catedrala, vitraliile care cred ca sunt mult mai spectaculoase in realitate.
    Si ce zici? strazile celea, ordonate si curate…pe cand-necand si la noi? 😦
    In continuare…deci!

    drstoica a răspuns:
    August 2, 2011 la 12:50 am

    @Romana: Vacanta asta incepe vineri si va avea loc in Austria, pana la sfarsitul saptamanii viitoare. 🙂
    Acu’ nu s’ cat soare va fi pe-acolo, da’ poze cu siguranta se vor face. Daca apare si o bunaciune sa stea la shooting, e perfect. Daca nu, iar e perfect. 🙂
    Aici, in Romania, toata lumea munceste. Inclusiv io. 🙂

    drstoica a răspuns:
    August 2, 2011 la 12:53 am

    @cleo: Da, vitraliile, la fata locului, sunt absolut spectaculoase!
    Cat despre strazi… nu stiu daca vor arata la noi vreodata asa per total. Din pacate.

    big eyes a spus:
    August 2, 2011 la 9:01 am

    multumesc frumos ca mi-ai oferit posibilitatea sa salvez pozele care ma interesau, cupolele catedralelor. nu uita de ele cand ajungi mai departe, pls. astfel de imagini sunt de interes ptr multi, nu oricine are fisheye 😉
    aici, in Romania, nu munceste toata lumea 🙂 daca ar fi fost asa, nu aveam termenii de comparatie :)) tu muncesti bine 😉 de aceea esti si recompensat de asa vacante mirifice si dese, si nu in ultimul rand, de prieteni minunati.

    drstoica a răspuns:
    August 2, 2011 la 9:05 am

    @big eyes: Cu placere, nu uit. 🙂 N-am pus mai multe fiindca am crezut ca vor parea banale atatea cupole din atatea catedrale. 🙂

    Borosteanu Cristian Stefan a spus:
    August 3, 2011 la 10:46 am

    Ma bucur ca ai avut parte de astfel de experinte.Si eu auzit de la prieteni ca Luxemburgul este fascinant.Ma gandesc cand vom ajunge si noi la acest nivel…Nu neaparat economic cat ceea ce priveste civilizatia.Totusi nu depinde de guvernanti acest lucru,ci si de bunul nostru simpt.Suntem obisnuiti sa dam vina pe terte persoane,doar prin simplul fapt ca nu ne asumam niciodata raspunderea…Sper ca generatia noastra sa schimbe ceva,si copii nostri sa traiasca fara sa faca mari diferenre intre noi si tariile mai dezvolatate!

    drstoica a răspuns:
    August 4, 2011 la 12:01 am

    Da, Cristian, ai perfecta dreptate: nu doar guvernantii sunt vinovati pt actuala stare de lucruri, ci o natie intreaga. E mai usor sa dam zilnic vina pe altii fara ca noi insine sa ne schimbam serios in bine.

    Devo a spus:
    August 5, 2011 la 1:23 pm

    Da,da,nici nu ma gandesc la o posibila retragere de cuvinte. Adio! 😦

    drstoica a răspuns:
    August 5, 2011 la 2:14 pm

    ?!? Ma intreb daca-i gluma sau daca chiar vorbesti serios…

    Mi-a placut cum au scris -18- « Subiectivism naiv a spus:
    August 26, 2011 la 2:20 pm

    […] am draci,doar calatorim si…calatorim si… nu ne mai intoarcem. Share this:TwitterFacebookLike this:LikeBe the first to like this […]

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

