Omul, cel mai bun prieten al sau

Publicat pe

„Cei mai buni prieteni” se impart in doua categorii: cei pe care inca ii ai si cei pe care i-ai pierdut sau te-au pierdut. V-ati certat sau, pur si simplu, nu mai sunteti prieteni.

Cei care nu-ti mai sunt „cei mai buni prieteni” sau chiar deloc prieteni se mai impart si ei in doua categorii. Cei care te respecta si, poate in amintirea vremurilor bune, se  comporta ca si cand n-ai exista… si cei care devin gazeta de perete pentru toti cei ce vor sa afle cate ceva rau/intim/mincinos/secret despre tine. Ai grija sa nu devii ca ei! Nu-i corect nici macar sa le platesti cu aceeasi moneda. Considera-i prosti si-atat!

Am un fost „cel mai bun prieten” pe care-l respect maxim. Desi nu vom mai fi niciodata prieteni. El va citi randurile astea si va sti ca despre el e vorba. Dar, in general, „cei mai buni prieteni” prefera categoria aia tip cancan.

27 de gânduri despre „Omul, cel mai bun prieten al sau

    habarnam a spus:
    Martie 13, 2011 la 11:12 pm

    La cat de frumos ai spus-o, parca mi-as dori sa fiu un fost „cel mai bun prieten” al tau:)) Hai sa fim cei mai buni fosti prieteni! 🙂

    bianca a spus:
    Martie 13, 2011 la 11:19 pm

    „cel mai bun prieten ” e o utopie in ziua de azi.
    Eu mi-am pierdut „cea mai buna prietena” anul trecut….si inca imi pare rau ca am ridicat-o pe asa un piedestal.

    Crisss a spus:
    Martie 13, 2011 la 11:20 pm

    Interesant ..desi ,acum nu mai cred in ideea de „cel /cea mai bun/buna prieten/a ..rar mai intalnesti adevaratele prietenii …si cred ca ai dreptate ..se prefera mai mult categoria de cancan ..trist..

    drstoica a răspuns:
    Martie 13, 2011 la 11:30 pm

    @habarnam: De cand sa-ncepem? 🙂

    drstoica a răspuns:
    Martie 13, 2011 la 11:33 pm

    @bianca: Nu stiu ce sa zic… n-ar fi chiar o utopie… da’ parca prea tre’ sa te gandesti un pic in timp util, un pic absurd: daca maine ma cert cu el, poimaine va sti toata Romania ce persoana naspa, pacatoasa, oribila sunt?
    Eu pun intotdeauna binele in fata raului, insa cateodata obosesc sa fac asta…

    habarnam a spus:
    Martie 13, 2011 la 11:33 pm

    De maine, ca azi vreau sa fim doar prieteni:)

    drstoica a răspuns:
    Martie 13, 2011 la 11:45 pm

    @Crisss: Pot spune ca, in timp, am avut destui „cei mai buni prieteni”. Ar mai fi o categorie a lor: cei care n-au mai avut drumuri comune cu ale mele si, din pacate, s-au pierdut. Dar am ramas prieteni buni.
    Cand spun „cel mai bun”, ma refer la cel cu care, zi de zi, imparti si bune si rele.

    Mihai, Cristi, Adi C., Lucian, Claudia, Petrica, Adina, Victor, MIhaela, Macea, Bubanu, Dragos, Turla, Teo… Ia uite ce multi au fost la mine! Si nici nu spun care din ce categorie face parte, fiindca se stiu ei, nu? 🙂

    Despre altii, doar am avut impresia ca mi-au fost buni prieteni. S-au prefacut excelent. Da’ poate nici eu n-am fost asa cum trebuia, nu stiu…

    diana a spus:
    Martie 14, 2011 la 12:40 am

    Astazi nu mai exista ,,cel mai bun prieten,,.Mi-e permis a z ice ca asistam la o degradare a calitatii umane?

    drstoica a răspuns:
    Martie 14, 2011 la 12:49 am

    @Diana: Pai… asta ar insemna ca omul isi degradeaza singur calitatea, nu?

    Devoratoarea de muzica a spus:
    Martie 14, 2011 la 8:31 am

    Eu reprezint pesimismul si spun ca nu exista cel mai bun prieten pentru ca intotdeauna exista loc de dezamagire.Si din pacate,asta-i cea mai mare.

    EvilEssence a spus:
    Martie 14, 2011 la 8:47 am

    Si totusi, razbunarea este atat de dulce uneori. 😉

    Cristina a spus:
    Martie 14, 2011 la 9:53 am

    Inca mai crezi in bazaconii? :))

    drstoica a răspuns:
    Martie 14, 2011 la 10:18 am

    @Devo: Ai dreptate, intotdeauna exista loc de dezamagire, iar asta e cu atat mai crunta cu cat prietenul ti-era mai bun.

    drstoica a răspuns:
    Martie 14, 2011 la 10:19 am

    @EvilEssence: Ma inveti la prostii? 🙂 Tre’ sa-mi predai razbunarea, clar! 🙂

    drstoica a răspuns:
    Martie 14, 2011 la 10:20 am

    @Cristina: Stii doar cum sunt eu: un copil. :))

    EvilEssence a spus:
    Martie 14, 2011 la 11:24 am

    Hmm… esti sigur ca asta vrei? Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea indeplini. 😉

    drstoica a răspuns:
    Martie 14, 2011 la 11:44 am

    Stai! Nu s-o simt pe pielea mea!! :)) S-o-nvat de la tine, pas cu pas.

    Parfumul Cenușăresei « Gabriela Elena a spus:
    Martie 14, 2011 la 12:07 pm

    […] pierdut poate fi înapoiat doar aceleia care a lăsat în urmă totul, fără a se uita la ce renunţă, pentru a-şi păstra […]

    sophie a spus:
    Martie 14, 2011 la 12:30 pm

    am prieteni cu care nu ma vad zilnic, nici macar o data pe luna…si totusi imi sunt prieteni. Ne spunem doar chestiile importante. De la o vreme nici nu mai simt foarte tare nevoia de a impartasi. Parca mi-e jena, ma gandesc ca fiecare le are pe-ale lui, ma mai duc si eu sa desert sacul…
    Am si ‘cea mai buna’ fosta prietena, dar cei din categoria asta nu dovedesc decat ca la un moment dat i-am ales gresit pt aceasta „functie”. Am si un prieten cu care nu mai vorbesc si nu stiu de ce, nici nu se pune problema de barfa, pt ca pe mine nu ma stie nimeni in Finlanda, acolo unde e el de ceva ani…Si am un prieten care e la fel de incapatanat ca si mine…cu el am facut o pauza de vorbire de vreo 2 ani jumate…cearta dintr-o prostie, un cuvant nepotrivit, apoi noi doi in contratimp cu disponibilitatea pt a ierta :)). M-a sunat el, in cele din urma, si cand i-am spus cate s-au intamplat in rastimul asta si el a ‘lipsit’ a dat in plans. Dar tot nu vorbim des. Eu nu ma simt coplesita decat rar. De regula, sunt cea care asculta problemele altora :)) Un prieten bun e cel care asculta, dar nu vorbeste mai departe. Rari.

    EvilEssence a spus:
    Martie 14, 2011 la 12:38 pm

    Negociem 😉

    drstoica a răspuns:
    Martie 14, 2011 la 1:49 pm

    @sophie: Mie, sincer, imi lipseste un cel mai bun prieten… Chiar daca stiu ca exista riscul sa o dam in bara la un moment dat. Desi, daca ma gandesc bine, am un cel mai bun prieten. Si e de sex feminin, se recunoaste ea, asa, de la distanta. 🙂

    in mintea copiilor a spus:
    Martie 14, 2011 la 9:34 pm

    @sophie: ai scris multe lucruri de bun simt, iti dau dreptate in totalitate
    @dr Stoica: asa si trebuie, ”omul sa fie cel mai bun prieten al lui”, daca reuseste sa se iubeasca cu toate imperfectiunile lui, va reusi sa-si iubeasca si companionii lui, devenind in timp, buni prieteni. odata ajunsi prieteni, cred ca asa vor ramane pana la final, parerea mea. in primul rand, prietenia implica afectiune, eu nu pot intelege cum poate muri iubirea? au fost persoane care m-au dezamagit, dar afectiunea pentru ele nu s-a anulat…poate, le-am respectat mai putin 🙂 daca ma mai considera prieteni unii cu care nu mai tin legatura? problema lor, important pentru mine, este ca am aceiasi deschidere fata de ei, nimeni nu este perfect. unii sunt, dar aceia sunt sfinti, stiu ca sunt, personal nu am in jurul meu astfel de persoane in viata. poate, si de aceea multi multi imi spun ca am minte de copil. este cel mai mare dar, deoarece m-a ajutat sa-mi pastrez sufletul de copil si sa ma pot bucura de multe lucruri care le scapa adultilor.
    ma bucur ca te-ai intins pe canapeaua din propriului cabinet 😉 sper sa-ti foloseasca taifasul cu noi 🙂 dar cel mai mult ma bucur de acest post, imi confirma ca-ti pasa, ceea ce este foarte bine. eu inca mai cred in cei carora le pasa, ceea ce ma face sa am multi prieteni buni. viata ne pune in fel de fel de situatii, care fac destul de greu tinerea legaturii in mod constant cu toti la care tii, important este ca regasirea sa te bucure, asta inseamna prietenie adevarata, in opinia mea.
    stiu ca-ti plac prostiile 🙂 baga-te la un desen animat in seara aceasta

    …desenul are ca tema principala altceva decat subiectul in discutie, te las sa-l descoperi 😉 dar, ilustreaza f bine pasii unei prietenii adevarate
    ce sa fac. acesta mi-a venit in minte, dar la mintea mea este scuzabil 🙂

    drstoica a răspuns:
    Martie 14, 2011 la 9:49 pm

    @mintea copiilor: Prietenii foarte buni se pastreaza, raman aceiasi in pofida distantei si ocupatiilor diferite care te separa de ei. Dar, din pacate, cand nu-i mai intalnesti zi de zi, nu mai ai cu cine impari toate prostiile, bune sau rele. 🙂
    Multumesc de cadoul animat. E dragut. Mi-ar placea sa am un ursulet adevarat acasa. 🙂

    Dan a spus:
    Martie 14, 2011 la 10:40 pm

    Ar mai fi „cei mai buni prieteni care urmeaza”, nu?

    Ruxandra a spus:
    Martie 14, 2011 la 10:51 pm

    Cel mai bun prieten nu imprastie vorbele doar pentru ca nu mai esti in relatii bune cu el sau fiecare e cu viata lui..mi se pare mult prea josnic sa te-apuci sa strigi in gura mare ca ex prietenul bun/prietena buna era nu stiu cum. Bine, am patit si eu din astea, dar pe la vreo 14 ani..dar prietenul ala cel mai bun, ala adevarat, desi s-a indepartat, ca am avut drumuri separate, ma mai intreaba de sanatate..de Eva. Si stiu ca nimeni nu stie ce a stiut doar el. E frumos sa ai pe cine sa te bazezi, cui sa ceri sfaturi, la cine sa te plangi, cu cine sa razi, si invers. Uite ca de chestiile astea inca imi e dor.

    drstoica a răspuns:
    Martie 14, 2011 la 11:14 pm

    @Dan: Oo, da! Imi place asta!

    @Ruxandra: Esti sigur/sigura ca niciodata nu s-ar putea intampla ca un om cu care imparti ani de zile pareri, secrete, trairi, bune, rele, e in stare sa-ti faca vreodata lucruri urate. Dar iti face cand te astepti mai putin. Sunt, insa, asa cum spui si tu, prieteni la care tii pana la adanci batraneti. N-am ajuns eu atat de departe 🙂 , dar astfel de prieteni am. Si se regasesc chiar si printre cei numiti intr-un comentariu mai sus.

    Numele Trandafirului a spus:
    Martie 15, 2011 la 12:36 am

    O da.. prieteniile lasa de dorit..

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

