O luna am fost prosti, in urmatoarea suntem invers

Publicat pe Actualizat pe

Ce face un post de radio care se prabuseste dramatic in audiente (in preferintele romanilor), desi, pana acum 2 ani jumate, defila in fruntea clasamentelor de gen? Angajeaza agentia de publicitate McCann-Erickson sa-i gandeasca o campanie care sa-l socheze pe roman, sa-i atraga atentia cu orice pret! Dar cu ORICE pret!

De cateva saptamani, Bucurestiul a fost intesat cu panouri publicitare facand reclama… la nimic. De fapt, se promoveaza mesaje profund antiromanesti. Ca sa vada si domnu’ Basescu (din limuzina), si dom’ profesor X (din autobuz), si nea Mitica (de peste tot) ca Romania e de cacat. Si sa faca nitel scandal, sa scrie presa, sa vuiasca opinia publica! Se merge pe principiul: „E buna publicitatea pozitiva, dar aia negativa rupe tot! Apari la greu in Libertatea, in Cancan, in Click, la OTV…”.

Bucurestiul e plin de panouri publicitare cu asemenea mesaje: „Romania nu are viitor”, „Romanii n-au valoare” (gandindu-se, probabil, ca vor fi asociati macar la oha cu ProTv-ul si „Romanii au talent”), „Romanii nu stiu sa se distreze”, „Romanii nu sunt buni la pat”…

Mesajele astea au stat timp de o luna in ochiul tuturor. Ziarele nu s-au inghesuit deloc sa scrie despre ele. „Da-i in gura ma-sii, ca sunt aia de la Radio 21, vor sa le facem reclama moca!” (Am auzit asta de la cineva in cauza) Iar trecatorii vad o data, injura, vad a doua oara, isi pun intrebari, vad a treia oara, cica tre’ sa fie o chestie inteligenta si cu prostia asta, vad a patra, a cincea oara si incep sa creada: „Da, ma, in Romania n-ai niciun viitor si toti, in afara de mine, sunt lipsiti de valoare. Fuck Romania!”.

Azi, dupa o luna de zile, initiatorii campaniei lipesc pe cuvantul NU un abtibild cu „Simply positive” (noul slogan Radio 21). Asa incat sa ne ia o piatra de pe inima.

Dar cati dintre cei care au vazut de vreo doua-trei ori panourile alea nasoale vor vedea si noile revizuiri si adaugiri? Cati asculta R21, ca sa afle ca totul a fost o farsa si ca Romania e mai tare decat Germania, Franta si Statele Unite la un loc?

Care e gluma sau care e intelepciunea sau care e chestia misto in tot afisajul asta negativist timp de o luna intreaga?? Asa au ajuns sa-si faca publicitate ca sa ii bage lumea in seama? Pai unii ii baga in alta parte, ma gandesc.

Stiu ca viata in Romania nu e una tocmai roz, ca de multe ori ne facem singuri de cacat. Dar nu cred ca e nevoie sa oficializam asa ceva, sa ridicam depresia la rang de campanie publicitara. De ce nu au scris: „Tiganii n-au valoare”? Sau: „Ungurii nu sunt buni la pat”? Oare ce-ar fi iesit din asa ceva? Capete sparte si un radio inchis pentru totdeauna.

Ce naiba, ma, chiar atat de jos am ajuns?!?

Intre timp, campania „Asta e Romania” a fost reclamata la Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii. De catre niste baieti rai care s-au pus sa faca praf si unul dintre panourile stradale Radio 21. (vezi foto de sus)

Sunt curios care vor fi repercursiunile campaniei asupra postului de radio ce s-a bagat in asa ceva in disperare de cauza… Va creste el in audienta cu astfel de practici?

Mai jos, e un material facut de niste nationalisti care calca in picioare campania gandita de McCann-Erickson.

Later Edit: Dinculescu (dir. de programe de la 21) da, pe blogul sau, niste informatii interesante: 20.000 de vizitatori unici pe site-ul dedicat campaniei si multe comentarii pe marginea subiectului. In plus, normal ca ei vad totul „simply positive”. Nu conteaza daca eu sunt de acord sau nu, dar puteti citi alt punct de vedere AICI.

Mai multe fotografii si informatii in plus, gasiti pe roncea.ro. E vorba de ziaristul Victor Roncea, unul dintre cei mai impatimiti adversari ai campaniei respective de radio.

27 de gânduri despre „O luna am fost prosti, in urmatoarea suntem invers

    EvilEssence a spus:
    martie 7, 2011 la 9:13 am

    2-3 luni??? Eu nu am vazut niciunul. 😀 )))))

    drstoica a răspuns:
    martie 7, 2011 la 10:11 am

    2-3 luni de ce anume? Ca n-am zis nicaieri. :))

    Dana a spus:
    martie 7, 2011 la 11:00 am

    La Metrou Victoriei am vazut panouri din acestea. De cand sunt cei trei balbaiti in matinal nu mai ascult Radio 21, nu se mai merita….desi eram cea mai dementa ascultatoare…

    florentin a spus:
    martie 7, 2011 la 11:04 am

    ..pe bune ca n-am vazut asa ceva .Oricum nu ascult Radio 21,poate de aceea n-am vazut sau poate am ignorat reclama lor!!

    drstoica a răspuns:
    martie 7, 2011 la 11:21 am

    @Dana: Asta denota ca doua personaje celebre din niste reclame asemenea nu sunt de ajuns ca sa faci audienta mare…

    @Florentin: Panourile n-au avut niciun insemn de-al R21. Sunt pe youtube o multime de filmulete in care poti vedea panouri mari (ca in poza atasata) si panouri mai mici (in statiile de autobuz). Or mai fi si altele, nu stiu… Eu, sincer, le-am tot vazut pe-alea mari.

    EvilEssence a spus:
    martie 7, 2011 la 11:49 am

    O luna. E de la lipsa de cafea. 😀

    drstoica a răspuns:
    martie 7, 2011 la 12:14 pm

    Sunt. Toate negre, scrise cu alb. Poate nu ti-au atras suficient atentia.
    Sa-mi scrii cand il remarci pe primul. 🙂 Nu pot sa cred ca nu-ti iese niciunul in cale, macar 2-3 secunde, in viteza Jessicai! 🙂

    Devoratoarea de muzica a spus:
    martie 7, 2011 la 2:40 pm

    Asa slogan de lemn,asa radio.asa campanii.
    Cu mucii in fasole poti sa dai usor,intrebarea-i ce faci cu ei dupa ce-i scoti de acolo?

    drstoica a răspuns:
    martie 7, 2011 la 4:41 pm

    Nu stiu daca sloganul, folosit asa cum si atat cat trebuie, nu are, totusi, un mesaj simplu si prietenos, usor de implementat in constiinta ascultatorului. Probabil, ei asta au vrut: sa simplifice tot si sa dea un refresh radioului dupa pierderile de oameni si de imagine suferite in 2 ani.
    Cat despre muci… sa nu-i mai scoata din fasole, sa pape tot! 🙂

    sophie a spus:
    martie 7, 2011 la 5:36 pm

    uite, la mine in ‘sat’ nu sunt panouri din astea…asa cum citesc eu acolo, daca ma chinui pot sa dau un sens pozitiv, romanii n-au valoare, adica ‘n-au pret’ sunt nepretuiti…dar asta daca ma chinui tare de tot. un panou publicitar trebuie sa-ti capteze atentia cu un mesaj scurt si clar. chiar daca este reclama negativa, nu este injuratura, ori mesajul de mai sus suna a desconsiderare. Ma intreb cum nu a sesizat nimeni, nu a reclamat nimeni pe la primarie, pe la politie…ce fac pensionarii? Sau mergem toti cu privirea in pamant…
    da’ ce boi aia …
    oricum, nu raspunde nimeni de sloganurile din afisele puse pe un panou in spatiul public? Nu apartin de primarii zonele pentru publicitate? Cei care dau acceptul pt reclame, nu verifica ce se afiseaza? Eu si cu aia as incepe…

    Dan a spus:
    martie 7, 2011 la 8:29 pm

    Da’ cine a fost de acord sa se puna afisele astea? (à propos, am sa-ti arat eu afise si subiecte de pozat!!!). Nu cumva vreun primar de sector sau de oras? Doctore, când o sa ajungi sa combati cu exemple chestia cu „românii nu stiu sa se dixtreze”, sa ma chemi la bara ca martor! La aia cu patul nu ma bag, da’ nu se stie…

    drstoica a răspuns:
    martie 7, 2011 la 10:24 pm

    @Sophie & Dan:
    Radioul n-a avut un buget suficient ca sa umple fiecare cartier cu astfel de panouri, ca de-l avea, o facea.
    Dupa parerea mea, exista atatea mesaje negativ-amuzante, relativ nevinovate, desi socante, cu care poti atrage atentia, poti starni controverse, poti crea o chestie constructiva, incat nu-mi dau seama cum de s-au gandit cei de la McCann la o asemenea inlantuire de prosteala la adresa natiunii.
    Ma, dar e logic si e bine stiut ca atunci cand unui copil ii spui in fiecare zi ca e prost, va ajunge sa creada, sa se complexeze si sa involueze din punct de vedere mental si nu numai!

    Primaria e cea care acorda spatiile publicitare unor agentii. Ulterior, agentiile de panotaj stradal vand mai departe clientilor directi. Reclamele nu-s verificate. Pentru a putea fi contracarate legal, tre’ sa se sesizeze trecatorul/privitorul obisnuit si asociatiile civice. Au facut-o, dar a trecut luna si gata, R21 si-a facut treaba si-l doare-n partz.

    O sa combat, ma straduiesc sa adun probe. 🙂
    La aia cu patul am probe impotriva. :))

    Rux a spus:
    martie 7, 2011 la 11:16 pm

    Eu n-am văzut nimic pe nicăieri. La început când am văzut poza, am crezut că scrie că românii au valoare. Ori trebuie să-mi schimb dioptriile, ori sunt prea obosită. 😆

    drstoica a răspuns:
    martie 8, 2011 la 12:11 am

    Pai au! Dar nu pt R21. 🙂

    diana a spus:
    martie 8, 2011 la 12:27 am

    Nu am stiut,vazut.Eu ascult acest grup si de aceea orice comentariu poate fi subiectiv.Sunt rezervata.Sustin ca in Lagardere sunt cei mai buni oameni de radio romani!!

    drstoica a răspuns:
    martie 8, 2011 la 1:34 am

    Ai dreptate, sunt multi oameni de radio foarte buni la 21 si la Europa FM. Nu cei mai si nu doar acolo.

    cristi din lugoj:) a spus:
    martie 8, 2011 la 3:51 pm

    Doctore,nu e drept sa ataci fara drept R21.Nu am vazut nici o opinie a celor de la Radio 21 si a celor de la McCann-Erickson.Chiar daca au facut treaba ast,doar pentru a atrage ceva audienta ,trebuie sprijina campania consider eu.Ma gandesc ca ai ceva cu Dinculescu de ai fost asa virulent:)

    cristi din lugoj:) a spus:
    martie 8, 2011 la 3:54 pm

    Si astept in continuare,acele rezultate ale audientei radio detailate:-)

    drstoica a răspuns:
    martie 8, 2011 la 4:19 pm

    Cristi, nu atac R21. Eu cred ca e doar prezentarea (poate subiectiva) a unei situatii. Ce nu arata in realitate asa cum scrie mai sus? Fiindca totul se rezuma la niste mesaje nu foarte inspirat gandite si, cel mai dureros pt postul de radio, fara sa-si fi atins ca lumea scopul.
    S-ar putea sa ma insel, nu-s foarte vehement. Spun doar ca eu n-as fi facut asa ceva.
    Iti dau cuvantul meu ca daca m-as intalni cu Dinculescu, as da mana cu el. Daca ar avea si el aceeasi putere de a lasa deoparte contrele publice de pana acum.

    Am promis, am promis. 🙂 Zilele astea pun cate ceva despre audientele detaliate. Am facut, pe baza lor, o analiza pentru o agentie, insa aia e mult prea complexa si lunga. Nu vreau sa scriu pe-aici atat de mult. 🙂

    cristi din lugoj:) a spus:
    martie 8, 2011 la 9:17 pm

    Mersi Doctore pentru argumentare:-).Dar sa nu uitam de cate ori cei de la Kiss si Zu,au copiat de la 21 si nu ai scris deloc de aces lucru.Eu spun ca cei de la 21 au cea mai mare originalitate,si chiar daca au copiat si ei de dincolo cate ceva au facut in asa fel incat sa nu iti dai seama asa usor:-).
    Astept cu nerabdare acele sondaje detailate si nu trebuie multe cuvinte spuse,cifrele vor ”vorbii”.!
    Bafta Doctore si sa ne auzim cu bine!

    drstoica a răspuns:
    martie 8, 2011 la 9:39 pm

    Cristi, nimic nu mai e foarte nou in ceea ce inseamna campanii de promovare in ziua de azi. Sunt destule elemente pe care le regasesti, mai mult sau mai putin, in diferite idei de campanie.
    Apoi, cand zici despre radioul X care a copiat de la radioul Y, tre’ sa te mai gandesti la ceva: A si B au plecat de la radioul Y. Nu cumva unul dintre ei era creierul pe-acolo? Si si-a continuat munca la noul radio? Ca na, lumea asa vorbeste. 🙂

    andrathoughts a spus:
    martie 10, 2011 la 6:42 pm

    Am o sugestie. Uotă-te la filmul documentar Visul Ceh, mi se pare exact aceeasi idee de campanie publicitară folosită.

    drstoica a răspuns:
    martie 10, 2011 la 6:57 pm

    Stii care-i diferenta? O realitate trista: cehii sunt niste caractere foarte puternice, nu se autovictimizeaza, au facut parte din mari imperii… Pe-aici, cand ii spui unui trist: „bai, tristule, ce trist esti si niciodata nu vei fi altfel!”, ala chiar te crede si se va comporta in consecinta…

    drstoica a răspuns:
    martie 10, 2011 la 9:19 pm

    Uite, spune-i americanului: „ba, esti prost! esti cel mai prost din lume, tu, ca american!”. Ce zici, te crede? Si cum ar reactiona? Romanul ar pleca privirea resemnat.

    andrathoughts a spus:
    martie 11, 2011 la 1:17 am

    Cătălin, nu ştiu de ce român vorbeşti tu aici. Eu chiar nu văd de ce aş pleca privirea. Ştiu bine ce sunt, cum sunt, şi nu sunt deloc proastă. Poate să scrie asta chiar şi pe un panou imens, tot nu aş crede. Eu detaliam doar metoda de publicitate folosită, scopul ei de a promova radio-ul nu ştiu dacă neaparat să potriveşte, însă doar cei care au aplicat campania pot spune asta. Ei ar trebui să aibă datele, să vadă dacă a funcţionat sau nu şi în ce măsură.

    drstoica a răspuns:
    martie 11, 2011 la 1:52 am

    Andra, starea natiunii asteia dovedeste ca nu-ti seamana. 🙂 Nu inseamna ca daca sunt ca tine un milion, tot poporul e la fel. Cand francezului i-a fost ridicata putin varsta de pensionare, au iesit in strada un milion de oameni. Cand cu romanul s-a inceput un experiment anticriza izvorat din mintea incompetenta a unor finantisti repetenti si profitori… cati au iesit in strada? 10 mii?!? Pfiuuuu… ce diferenta intre romani si francezii aia pe care-i tot injuram noi ca ne zgornesc tiganii inapoi acasa!…
    Dar nu vreau sa intram prea adanc in astfel de discutii, nu pe-aici. Dezbat altii suficient pe la tv.

    Cat despre campania respectiva, intr-adevar, vom vedea rezultatele la vara. A functionat sa nu? Am si scris ca s-ar putea sa ma insel. Insa nu tot ceea ce copiem de afara se si muleaza pe ce inseamna Romania. Vorbim in iunie si vedem cat de mult le-a placut romanilor sa nu aiba valoare, sa fie vai mama lor la pat, sa nu aiba viitor…

    […] o imagine ca lumea (vezi inclusiv “renumita” campanie “Asta e Romania”, aici), pentru ca a construit in FM-ul romanesc un format muzical londonez… Adica oamenii de la 21 […]

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s