Ea e Londra, faceti cunostinta

Publicat pe Actualizat pe

Londra, privita cu ochii mei, deci subiectiv. Admirati-o sau criticati-o; dar n-o treceti cu vederea, ca nu merita!

E incredibil ce fetze de englezi au majoritatea englezilor! Stiu, suna aiurea, dar pe cei mai multi ii recunosti dintr-o privire ca-s englezi din tata-n fiu. Se spune despre londonezi ca ar fi cel mai prost imbracati dintre europeni. Da, daca luam in calcul ca vezi pe strazi niste ridicoli si niste sleampete cum n-ai ocazia sa intalnesti in toata Romania; nici macar la tzara. Nu, daca iei aminte la unii care se imbraca de-ti vine sa-i dezbraci si sa le iei hainele, potrivite la culoare si model exact asa cum ti-ar placea tie sa o faci.

Cand auzeam cate natiuni se invarteau in jurul meu prin centrul metropolei si cate engleze se tot vorbeau, am inceput sa fiu mandru de engleza mea damboviteana. Daca ai norocul sa negociezi ceva cu un asiatic, ai pus-o! Te-ntelegi cu el de parca ai vorbi cu mustele.

Se mai zice ca nicaieri nu se mananca mai rau ca in Londra. Adevarat, daca esti hotarat sa mananci numai specialitati britanice. Fals, daca alegi doar „fish and chips”, apoi, din sumedenia de restaurante, ceva cu bucatarie italiana, chinezeasca, japoneza, portugheza, romaneasca, nemteasca, greceasca…

Deci iata Londra asa cum am vazut-o eu. Poate mai revin cu niste imagini, dar ma gandesc sa nu aglomerez totusi blogul cu orasul de care vorbesc acum.

Această prezentare necesită JavaScript.

Nu e acasa la Shakespeare, dar cine-l „interpreteaza” gateste foarte bine. 🙂

DSC_5053asm

Parlamentul deja mult prea celebru ca sa-l mai descriu eu cumva.DSC_5813bsm

Camden, un cartier nerecomandat pentru plimbari nocturne, dar cu un bazar cum la noi nu cred c-o sa vedem vreodata. Adica maaare, pestrit, foarte aranjat si civilizat.DSC_6317asm

Biserica Palatului Kensington, St. Mary Abbots. In buna traditie medievala, stabilimentul are in curte si o scoala generala foarte draguta.DSC_6616asm

O facultate de Drept, in vecinatatea Tamisei. Iar in imediata sa apropiere gasesti un grup de restaurante foarte ok. As recomanda Nando’s, cu specific portughez si brazilian. Face parte, dealtfel, dintr-un intreg lant de restaurante cu numele mentionat. Te uiti pe meniu, comanzi si platesti la casa, iar ospatarii iti aduc mancarea la masa cu tot felul de topicuri la alegere, mai mult sau mai putin picante. Intr-un Nando’s, dar situat intr-un alt cartier al Londrei am intalnit o ospatarita romanca. Initial, vorbeam cu ea in engleza. La un moment dat, am schimbat doua vorbe cu gagica-mea (in romana, normal). Ospatarita a auzit si a-nceput sa vorbeasca si ea cu noi romaneste. Numai eu n-am fost atent, ma uitam in continuare pe meniu si-i tot dadeam in engleza. Nu intelegeam de ce rad fetele de mine. Zic: „Ba, ce engleza de cacutz tre’ sa am daca astea rad asa fara perdea!” 🙂DSC_6906asm

De pe Tamisa.DSC_7153asm

 

 

„Londra noua”. Cu zgarie-nori, cu tot tacamul. Un plan de urbanism bine pus la punct, nu ca in Bucuresti, cladiri aiurea,  claie peste gramada.DSC_7199asm

Trafalgar Square. Reper pentru londonezi, pentru turisti… Si-o aglomeratie rutiera de nedescris! Nu vrei sa ai drum cu masina pe-acolo in timpul zilei. Bucurestiul pare pustiu pe langa ce vezi aici, doar ca la ei nu trec masinistii pe rosu, nu se baga niciun tzaran aiurea pe contrasens, nu injura nimeni si nu exista Poponeti cu fitze de Bamboo care sa faca parada auto sub privirile trecatorilor perpedes. Stiu, in poza asta nu pare deloc aglomerat, dar nici eu nu stiu cum am suprins strada asa pustie. 🙂DSC_7237asm

Catedrala Westminster, mai frumusica decat St. Paul – cea cu care ei se mandresc cel mai tare. La Westminster se organizeaza concerte de orga si niste corale foarte placute.DSC_7260asm

In apropiere de Victoria Station.DSC_7306asm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 gânduri despre „Ea e Londra, faceti cunostinta

    loreley64 a spus:
    Mai 8, 2009 la 10:03 am

    frumoasa este Londra in pozele tale! Eu aveam impresia ca este un oras trist…dar cred ca ma insel eu 😉

    drstoica a răspuns:
    Mai 8, 2009 la 5:35 pm

    E oricum orasui ala, dar nu trist. Important e sa nu-l prinzi sub ploaie, fenomen meteo care la ei e ceva mult prea normal, din pacate. Norocul meu a fost ca am petrecut acolo o saptamana cu soare din prima pana in ultima clipa, desi prognozele anterioare ne spuneau altceva.

    andrathoughts a spus:
    Mai 8, 2009 la 7:24 pm

    Super Londra prezentata de tine:x lovely. Si eu mi-o imaginam sad, dar you were lucky si ai prins o zi faina:)

    drstoica a răspuns:
    Mai 8, 2009 la 7:57 pm

    Cred ca da, am fost norocos si m-a facut s-o mai vreau o data. 🙂 S-o mai vreau vizitata, o data, da. 🙂

    andrathoughts a spus:
    Mai 8, 2009 la 10:18 pm

    Da,da nici nu ne gandeam la prostii stai linistit:))

    jurnalistu a spus:
    Mai 10, 2009 la 7:45 am

    ma cam intorci din drum, doctore. planuiam pentru sfarsitul lunii o franta. macar voi sti pe cine sa dau vina daca nu-mi va placea sejurul la londra 🙂

    drstoica a răspuns:
    Mai 10, 2009 la 6:34 pm

    :)) La fel am planuit si eu, dar m-au intors altii, ca erau 3 la 1. Si nu mi-a parut rau, ca data viitoare Franta va fi. 🙂

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

