Transă de relaxare = sănătate + stare de bine

Publicat pe Actualizat pe

relaxPrivește cu atenție la cele 4 fotografii postate mai jos. Observă cam care e spațiul respectiv și ce se întâmplă cu oamenii.

Iar acum, să îți explic. E ceva ce văd pentru prima oară într-un oraș din lumea asta. Nu spun că n-o mai fi nicăieri, dar eu am descoperit așa ceva abia în Frankfurt.

Într-un spațiu semideschis. Intrai pur și simplu, fără uși. Era, dacă vrei, un soi de gang. O clădire cu mai multe etaje avea gol în mijloc. Treceai dinspre Piata Romer către Kaiserdom. Oricine o putea face. Acolo în mijloc, însă, cei care doreau primeau o pernă de mărimea omului pe care se puteau întinde ca acasă. În acel cilindru vertical acoperit se auzea, în niște boxe, vocea foarte plăcută, hipnotică, a unui individ. Vorbea rar, apăsând pe cuvinte. Acustică excelentă! Nu înțelegeam ce spune, nu vorbesc deloc germana, dar tonalitatea, ritmul și claritatea îmi induceau acea stare pe care el miza. Cei întinși pe perne se lăsau ușor duși de valul relaxării ori, pur și simplu, citeau. Dar nu știu cât rezistau să citească, pentru că o astfel de inducție (a unei transe de relaxare) te cucerea într-un mod foarte plăcut.

Oricine putea participa la asta. Și putea sta oricât. Trebuie știut că, dacă adormi într-o astfel de situație, la finalul exercițiului, când vocea numără până la 3, până la 5 sau până la 10, te trezești imediat, blând, foarte revigorat, mult mai bine decât înainte. Fără să te zgâlțâie nimeni, fără să strige la tine, fără ca măcar să te atingă. Te trezești tu singur. Un sfert de oră de transă ghidată de relaxare înseamnă cam o oră și jumătate – două ore de somn profund, obișnuit.

Iată un lucru simplu, necostisitor, care s-ar putea realiza foarte bine și în orașele românești. Pentru destresarea omului, pentru o stare așa cum fiecare dintre noi își dorește să aibă. Eu fac asta cu cei care vin la mine sau în grup, în companii, și, de fiecare dată, toți se miră cum de e posibil, cum dispare toată tensiunea din corp și din minte în doar jumătate de oră. Cum de se simt mai bine chiar decât după o noapte întreagă de somn. Vocea aceea dă o mulțime de sugestii pozitive foarte puternice pentru mintea subconștientă căreia i se adresează. Închipuie-ți ce poate însemna asta pentru starea ta generală, pentru organismul tău, pentru capacitatea de creație, de învățare, de înțelegere, de memorare…

 

10 gânduri despre „Transă de relaxare = sănătate + stare de bine

    Poteci de dor a spus:
    iulie 27, 2014 la 6:11 pm

    E prima dată când aud de asta. Mi se pare foarte interesant dar nu ştiu dacă la noi s-ar putea face astfel de „şedinţe”. Cel puţin nu atât de … în public..

      drstoica a răspuns:
      iulie 27, 2014 la 6:58 pm

      Mă gândesc că și la ei, înainte de a se face, cei mai mulți credeau că nu se poate. A fost unul căruia i-a venit ideea, care a insistat și care a reușit punerea în practică. Tocmai faptul că nu vezi în multe locuri așa ceva denotă că oamenii nu cred că se poate. Dar acolo… de ce s-a putut? 🙂

    ioanaghe a spus:
    iulie 27, 2014 la 6:58 pm

    super tare !!!

      drstoica a răspuns:
      iulie 27, 2014 la 7:01 pm

      Același lucru am exclamat și eu în mintea mea când am avăzut, Ioana!

    racoltapetru6 a spus:
    iulie 28, 2014 la 8:43 am

    O astfel de metodă de relaxare ar fi excelentă pentru parlamentarii noștri. Într-o jumătate de oră și-ar reveni din oboseală și ar putea să participe efectiv la lucrări. 😀

      drstoica a răspuns:
      iulie 28, 2014 la 10:54 am

      Ședințele parlamentare sunt ele însele de relaxare. 🙂

    eusordezis a spus:
    iulie 28, 2014 la 6:06 pm

    e prima data cand aud despre asa ceva si mi se pare extraordinar chiar as vrea acum sa am posibilitatea de a participa la asa ceva

      drstoica a răspuns:
      iulie 28, 2014 la 6:59 pm

      Și pentru mine a fost o premieră acel loc și recunosc că nu mă așteptam să se poată face așa ceva la îndemâna oricui. Sunt sigur că și la noi e posibil.

    chestionare auto a spus:
    octombrie 28, 2014 la 10:54 pm

    Super treaba! Transă de relaxare = sănătate + stare de bine Asta da
    imagine! Adevarat profesionist.

      drstoica a răspuns:
      octombrie 29, 2014 la 11:20 am

      Mulțumesc.

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!